  • 1. Data: 2003-08-15 18:59:33
    Temat: re: niewykorzystany urlop
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

    Od: "zegarek" <z...@2...pl>
    Temat: wypowiedzenie a niewykorzystany urlop
    Data: 14 sierpnia 2003 14:19

    czy po wypowiedzeniu umowy o prace na czas nieokreślony mozna przymusowo
    "udzielić pracownikowi max. urlopu jaki mu pozostał" a w pozostałym okresie
    zwolnić go od wykonywania obowiązków służbowych?

    tak, można go zwolnić od obowiązku świadczenia pracy, ale na winineś to
    zrobić na piśmie.
    Z urlopem teoretycznie nie możesz nigdy nikogo przymuszać i urlopu udziela
    sie na wniosek pracownika, ale praktyka ogólnie stosowaną jest udzielenie
    urlopu w okresie wypowiedzenia, gdyż w innym wypadku musisz wypłacić
    ekwiwalnet. Nie wiem czy masz u siebie plan urlopów (teraz nieobowiazkowy),
    gdyż na tej podstawie można wykazać, iż urlop pracownik planował w tym
    miesiącu więc mu sie go udziela.
    Proponuję układ: my zwalniamy cię od świadczenia pracy za pozostały okres
    wypowiedzenia, ty podopisujesz wniosek o urlop (nie wiem czy cały pokryje
    się z okresem wypowiedzenia, gdyż wtedy zwolnienie od świadczenia pracy nie
    jest wcale potrzebne).
    Czy potrzebna jest do tego
    zgoda pracownika czy wystarczy jednostronne oświadczenie woli pracodawcy? Co
    robić w sytuacji kiedy pracownik nie godzi się na ten urlop a ma zakaz
    wstępu do biura i wykonywania czynności?
    Jeśli pracownik nie ma na piśmie iz jest zwolniony od świadeczenia pracy
    musi się stawić, gdyz za nieusprawiedliwone niestawinnictwo grozi art. 52
    kp.
    To może być argument, iż winien wniosek o urlop podpisać. Poza tym
    pracodawca ma prawo do regulowania kwestii urlopów swoich pracowników wg
    potrzeb zakładu i brak zgody pracownika może być uznany za złą wolę. Myślę
    iż winniście go przekonać, iż wykorzytanie urlopu lezy w jego interesie.
    pozdrawiam
    JOna