eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo autorskie do gry › Prawo autorskie do gry
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mi
    muw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!szmaragd.futuro.pl!not-for-mail
    From: Janusz Gregorczyk <p...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo autorskie do gry
    Date: Fri, 21 Feb 2003 19:07:42 +0100
    Organization: ProFuturo
    Lines: 39
    Message-ID: <b35phb$9t9$1@szmaragd.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.233.219.10
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: szmaragd.futuro.pl 1045850475 10153 62.233.219.10 (21 Feb 2003 18:01:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Feb 2003 18:01:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.2.1) Gecko/20021130
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:124891
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam.

    Zastanawiam się nad realizacją w formie programu komputerowego
    współczesnych gier planszowych (i nie tylko). Interesuje mnie kwestia
    praw autorskich do gry. Pisząc "gra" mam na myśli zbiór zasad z tą grą
    powszechnie kojarzony.

    Interesuje mnie jedynie praktyczny, z punktu widzenia polskiego i
    europejskiego prawa, aspekt sprawy. Chodzi mi o to, by upewnić się, że
    sprzedając daną grę nie naruszam (nieświadomie) prawa. Co powinienem
    zrobić, jako autor danego programu, by zabezpieczyć się przed ew.
    problemami ze strony oryginalnego autora gry? Domyślam się, że w
    większości przypadków wystarczy nieznaczna modyfikacja (rozszerzenie?)
    zasad lub zmiana nazwy/terminologii.

    Aby sprecyzować nieco pytanie, dodam, że na liście gier, które wzbudziły
    moje wątpliwości, są m.in. (wybrałem reprezentatywne przykłady):
    - "Tetris" - klasyk, miliony nazw, ale bez wątpienia opracowany
    współcześnie,
    - "Arkanoid" - jw.,
    - "Same Game" - znane także jako Same, Clicks - nie udało mi się ustalić
    pochodzenia,
    - "Scrabble" - w tysiącach różnych wersji, należy prawdopodobnie do Mattell,
    - "Connect Four" - znane także jako Four In A Row, Quaddro, Quadlist,
    Take Four - pochodzi prawdopodobnie z Hasbro,
    - "Hex" - pochodzenie z lat czterdziestych, prawdopodobnie wymyślone
    przez Johna Nasha.

    Dodatkowo dodam, że każda z ww. gier i setki innych są szeroko dostępne
    w wielu wersjach, także w dużych i trochę mniejszych serwisach gier
    online (np. kurnik, ludoteka), gdzie nie jest określone ich pochodzenie etc.

    Będę wdzięczny za wypowiedź osoby zorientowanej dobrze (od strony
    praktycznej) w temacie prawa autorskiego (patentowego?).

    Pozdrawiam.
    --
    Janusz Gregorczyk - proxi(at)poczta.gazeta.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1