    From: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo autorskie - ciąg dalszy mojej walki
    Date: Mon, 27 May 2002 22:52:57 +0200

    Witam!
    Tydzień temu w sobotę pytałem o różne sprawy związane ze sprzedażą mojego
    programu. Za odpowiedzi bardzo dziękuję.
    Podpisałem w końcu umowę, tylko nie wiem czy się cieszyć, czy nie...
    Na górze: UMOWA ZLECENIA (zmusili mnie)
    poprzedzona postępowaniem w trybie art. 6 ust. 1 pkt.7 ustawy o zamówieniach
    publicznych.
    Na dole:
    &1
    ZLECENIODAWCA zleca a ZLECENIOBIORCA przyjmuje do wykonania opracownie
    programu komputerowego - XYZ przy użyciu licencjonowanego oprogramowania do
    dnia 10.05.2002r.
    &2
    1. Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy na potrzeby
    Zleceniodawcy zgodnie z jego wymogami.
    2. Zleceniobiorca upoważnia Zleceniodawcę do odtwarzania, wyświetlania
    programu, wprowadzania go do pamięci, wprowadzania zmian i adaptacji.
    (zmusili mnie)
    3. Zleceniobiorca przekazuje Zleceniodawcy kod źródłowy programu. (też mnie
    zmusili)
    &3
    1. Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy przy zastosowaniu
    jak najlepszej wiedzy oraz dokładności jakiej ta praca wymaga.
    2. Zleceniobiorca nie może powierzyć wykonania przedmiotu umowy innej
    osobie.
    itd.

    Jak dla mnie to ta umowa ze względu na jej charakter (dzieło jakim jest
    program i brak okresu trwania umowy a data odbioru dzieła) pomimo nazwy
    ZLECENIA jest UoD.
    Jakie są moje koszty uzyskania w tym przypadku (20 czy 50%)?
    Kto posiada prawa autorskie (mam nadzieje, że ja)?
    Czy ten sam program mogę dalej sprzedawać? (według mnie tak...)

    Jarek