  • 1. Data: 2004-04-26 15:01:42
    Temat: Prawo autorskie a projekty
    Od: "Horche" <h...@w...pl>

    Hej!

    Moze mi ktos pokrotce powie nastepujaca rzecz.

    Projektuje dla klienta opakowanie - i potem wystawiam mu fakture, na ktorej
    jest pozycja projekt opakowania xxx. Czy tym samym prawa autorskie
    przechodza na klienta? I dalej jesli nie przechodza to kiedy klient narusza
    te prawo? - kiedy np. robi kolejne opakowanie z tej serii juz u kogos
    innego? W jakie inne sposoby moze naruszac moje prawa autorskie?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam

    Horche

  • 2. Data: 2004-04-26 19:03:39
    Temat: Re: Prawo autorskie a projekty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Horche" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    Zajrzyj do ustawy Prawo Autorskie ... . W skrócie, to w tej sytuacji
    przechodzi na klienta prawo do używania. Ale autorem tego dzieła jesteś
    nadal.

  • 3. Data: 2004-04-26 21:07:44
    Temat: Odp: Prawo autorskie a projekty
    Od: "Constance" <constance(malpa)wp(kropka)pl>

    hej

    wydaje mi się, że powinieneś podpisac ze zleceniodawcą umowę, w której
    konkretnie zosatana określone warunki korzystania z twojego - w tym
    przypadku dzieła!
    jak wynika to z ustawy o prawie autor. i pr. pokrewnych i art.49
    " 1. jeżłeli w umowie nie określono sposobu korzystania z utworu, powinien
    on być zgodny z charakterem i przeznaczeniem utworu oraz przyjętymi
    zwyczajami.
    2. nastepca prawny, choćby nadał całość autorskich praw majątkowych, nie
    może, być zgody z twórcy, czynić zmian w utworze, chyba że sa one
    spowodowane oczywistą koniecznością, a twórca nie mialby słusznej podstawy
    im sie sprzeciwiać. dotyczy to odpowiednio utwrów, któych czas ochrony
    autor. pr. majątkowych upłynął"

    powodzenia zycze i w razie pytan postaram sie pomoc :)

    kasia

    Użytkownik Horche <h...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c6j880$j8p$...@a...news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2004-04-27 10:31:18
    Od: "Marcin \(news\)" <anty@spam_delphins@poczta.onet.pl>

    Constance wrote:
> [...]
    > utwrów, któych czas ochrony autor. pr. majątkowych upłynął"
    >
    > powodzenia zycze i w razie pytan postaram sie pomoc :)

    To ja mam analogiczne pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jeśli napiszę
    program na umowę o dzieło bez przeniesienia autorskich praw majątkowych (tzn. bez
    umieszczenia takiego ząłącznika w umowie) to czy domyślnie nabywca ma prawo sprzedać
    mój program osobom trzecim bez mojej zgody czy też nie. Podkreślam, że w umowie nie
    sprecyzowałem w ogóle sprawy praw autorskich i majątkowych zakładając, że domyślnie
    pozostają one przy mnie.. czy zrobiłem się w balona?

    Marcin