    From: "Marcin \(news\)" <anty@spam_delphins@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie a projekty
    Date: Tue, 27 Apr 2004 12:31:18 +0200

    Constance wrote:
    > hej
    >
    > wydaje mi się, że powinieneś podpisac ze zleceniodawcą umowę, w której
    > konkretnie zosatana określone warunki korzystania z twojego - w tym
    > przypadku dzieła!
    > jak wynika to z ustawy o prawie autor. i pr. pokrewnych i art.49
    > " 1. jeżłeli w umowie nie określono sposobu korzystania z utworu,
    > powinien on być zgodny z charakterem i przeznaczeniem utworu oraz
    > przyjętymi zwyczajami.
    > 2. nastepca prawny, choćby nadał całość autorskich praw
    > majątkowych, nie może, być zgody z twórcy, czynić zmian w utworze,
> [...]

    To ja mam analogiczne pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jeśli napiszę
    program na umowę o dzieło bez przeniesienia autorskich praw majątkowych (tzn. bez
    umieszczenia takiego ząłącznika w umowie) to czy domyślnie nabywca ma prawo sprzedać
    mój program osobom trzecim bez mojej zgody czy też nie. Podkreślam, że w umowie nie
    sprecyzowałem w ogóle sprawy praw autorskich i majątkowych zakładając, że domyślnie
    pozostają one przy mnie.. czy zrobiłem się w balona?

    Marcin