  • 1. Data: 2005-03-04 12:15:48
    Temat: Prawo autorskie
    Od: Marcin <m...@z...com>

    witam,

    rysunki mojego kolegi ukazaly sie w jednym z czasopism.

    pomimo wielu prob ugody, redakcja caly czas nas zbywala, ze mamy racje,
    ale ktos im dal te rysunki mowiac, ze sa jego, ze ich prawnik bada
    sprawe itp.

    chcemy skierowac sprawe do sadu.

    1. czy on moze reprezentowac siebie przed sadem
    2. czy ja moge reprezentowac jego przed sadem (nie jestem prawnikiem)
    (on jest artysta i dostaje wysypki na widok faktury, a co dopiero sadu :))
    3. czy koniecznie jest zatrudnienie prawnika.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-03-04 13:17:21
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > pomimo wielu prob ugody, redakcja caly czas nas zbywala, ze mamy racje,
    > ale ktos im dal te rysunki mowiac, ze sa jego, ze ich prawnik bada
    > sprawe itp.

    skontaktuj sie z ZAIKSem - oni zajmuja sie takimi rzeczami i moga autora
    reprezentowac w sadzie, z tego co slyszalem honorarium biora dopiero po
    wygraniu sprawy

    i na pewno znaja sie na tych sprawach duzo lepiej niz autor czy ty, wiec nic
    nie skopia - zreszta redakcja na sama informacje, ze zajal sie tym ZAIKS
    moze byc bardziej sklonna do negocjacji