    From: "ntom" <n...@N...ct.utwente.nl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo autorskie
    Date: Tue, 14 Sep 2004 23:56:48 +0200

    Witam,

    Sprawa dotyczy prawa autorskiego

    Rozdzial 7, art 74 ust 3:
    3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez pracownika w
    wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują pracodawcy, o
    ile umowa nie stanowi inaczej.

    Jak to jest, jesli sie jest doktorantem na polskiej uczelni i:
    1) program komputerowy jest zwiazany posrednio/bezposrednio z tematyka
    doktoratu,
    2) byl pisany na wlasne zyczenie (tzn. choc jest zwiazany z tematyka
    doktoratu to nie zawiera sie w doktoracie :) zrozumiale? czego konsekwencja,
    3) nigdzie nie byl publikowany *w zwiazku* z doktoratem, ani nie bedzie
    stanowil czesci *mojego* doktoratu,
    4) byl za to uzyty przez inna osobe do analizy danych ktore zostaly
    opublikowane (a ja bylem jednym z wspolautorow)
    4)w tym akurat specjalnym przypadku uczelnia daje komputer do pracy ale
    wlascicielem komputera jestem ja. Zreszta nie ma dowodu ze pisalem program
    na tym akurat komputerze (mam tez inne), ale moze to byc wazne.

    Komu naleza sie prawa majtkowe do programu? Czy uczelnia, szef, wspolautorzy
    tego jedynego artykulu moga sie czepiac jesli sprzedam prawa do programu
    komus innemu?
    Czy moge im kazac zaplacic za *dalsze* uzywanie do innych celow. Czy maja
    prawo modyfikowac lub/i publikowac w calosci lub czesci kod zrodlowy bez
    mojej zgody (bo chyba podlega to pod Rozdzial 7, art 75 ust 2 punkt 3 i
    zarazem Roz. 7, art 75, ust 3)?

    Z gory dziekuje

    Nikodem Tomczak