  • 1. Data: 2004-01-06 19:37:53
    Temat: Prawne uzasadnienie wierzytelności w oparciu o nakaz zapłaty oraz postanowienie komornika o umorzeniu egzekucji
    Od: "myst" <b...@p...onet.pl>

    Czesc

    mam pytanie czy poprawne jest takie stwierdzenie:
    W przypadku, gdy mamy nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym oraz
    postanowienie komornika o umorzeniu
    egzekucji, to wierzytelność jest prawnie uzasadniona do wysokości kwoty
    wskazanej na nakazie. Wierzytelność jest również prawnie uzasadniona w
    przypadku, gdy mamy nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym oraz
    postanowienie komornika o umorzeniu egzekucji z zapisem zwrotu wierzycielowi
    tytułu wykonawczego o sygnaturze... po uprawomocnieniu się postanowienia o
    umorzeniu.

    potrzebne mi to jest do pracy i sam juz nie wiem, jak to jest z tymi prawnie
    stwierdzonymi wierzytelnosciami
    pozdrawiam i mam nadzieje, ze mnie rozumiecie
    pozdrowienia
    Bartek

  • 2. Data: 2004-01-06 20:32:48
    Od: <l...@p...fm>

> [...]
    wierzycielowi
    > tytułu wykonawczego o sygnaturze... po uprawomocnieniu się postanowienia o

    Nie wiem co rozumiec przez "prawnie uzasadniona". To nie w jezyku
    prawniczym. Jest napewno wymagalna i bezsporna. Umorzenie egzekucji niczego
    nie zmienia. Mozna ja wszczac ponownie i egzekwowac wierzytelnosc.

    Dan.