  • 1. Data: 2011-11-12 16:53:01
    Temat: Prawidłowość doręczenia wezwania
    Od: "Yarroll" <y...@g...com>

    Witam!
    Mam pytanie do lepiej zrientowanych Grupowiczów.
    Moja mama odebrała (i pokwitowała) przeznaczone dla mnie wezwanie na
    policję.
    Wezwanie ma wpisaną datę, termin, sygnaturę i jest podpisane (nieczytelnie).
    Natomiast: a) nie ma pieczęci - ani w miejscu na to przeznaczonym
    (standardowy druk wezwania), ani nigdzie indziej;
    b) wręczono je mamie bez koperty. Innymi słowy, mogła (i każdy kto widział
    to pismo) zapoznać się z treścią.

    Pytania: 1) czy wezwanie wogóle jest skuteczne. Chodzi o brak pieczęci no i,
    przede wszystkim, że to nie mi je doręczono.
    Który akt prawny mówi o sposobie doręczeń? W KPK stoi czarno na białym że
    pisma doręcza się "stronie"... a nie jakimś osobom które mają jakiś
    obowiązek (???) doręczać je stronie. Innymi słowy, milicja nakłada na osobę
    prywatną obowiązki listonosza.
    2) Nie wiem czy aby milicja doręczając krzywy kwit bez koperty nie łamie w
    ten sposób prawa do tajemnicy korespondencji? Mam szczerą chęć pozwać tych
    bydlaków, bo to już któryś raz... Mama chodzi o kulach i trochę trwa zanim
    dojdzie do drzwi w które łomocze stado gestapowców. W dodatku wymuszają
    przyjęcie tego wezwania - bo jeśli nie przyjmie to będą wracać i łomotać
    :-((
    Nie wiem czy brak koperty ma wpływ na skuteczność doręczenia, ale na
    tajemnicę korespondencji (czyli prawo do prywatności - Art. 8 Europejskiej
    Konwencji Praw Człowieka) pewnie tak. Co myślicie?

    Pozdrawiam - Yarroll

  • 2. Data: 2011-11-12 17:29:07
    Temat: Re: Prawidłowość doręczenia wezwania
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Yarroll <y...@g...com> napisał(a):

    > Pytania: 1) czy wezwanie wogóle jest skuteczne.

    Tak.

    >Chodzi o brak pieczęci

    Żaden przepis nie wymaga pieczęci.

    > Który akt prawny mówi o sposobie doręczeń?

    Art. 132 i 133 kpk.

    W KPK stoi czarno na białym że
    > pisma doręcza się "stronie"... a nie jakimś osobom które mają jakiś
    > obowiązek (???) doręczać je stronie. Innymi słowy, milicja nakłada na osobę
    > prywatną obowiązki listonosza.

    Jak widać, nie doczytałeś.
    Ciesz się, że nie znieśli sołtysowi. Albo nie przybili ci awiza do drzwi.

  • 3. Data: 2011-11-12 19:42:52
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W ciemno strzelam, że nie napisali w jakim charakterze wzywają, więc wezwanie
    jest zapewne nieprawidłowe.

    -----

  • 4. Data: 2011-11-12 20:20:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Yarroll" <y...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > b) wręczono je mamie bez koperty. Innymi słowy, mogła (i każdy kto
    > widział to pismo) zapoznać się z treścią.

    Pewnie z jakiegoś powodu doręczał je policjant. Dostał dane drogą radiową i
    je odręcznie wpisał. Nie przeszło porzez sekretariat, wiec nie ma
    pieczątki.

    > Pytania: 1) czy wezwanie wogóle jest skuteczne. Chodzi o brak pieczęci no
    > i, przede wszystkim, że to nie mi je doręczono.

    "Skuteczne", to nie jest najlepsze pytanie. Oczywiście możesz uznać, zę Ci
    nie doręczono i tyle. Raczej kara Cię nie spotka. Ale czynność z Twoim
    udziałem i tak będzie musiała być wcześniej lub później dokonana. Zadzwoń w
    poniedziałek do dyżurnego tej jednostki i poproś o podanie po sygnaturze
    akt prowadzącego. pewnie Cię przełączy do odpowiedniego sekretariatu, a tam
    do policjanta. Jesli Ci termin nie pasuje, to sądzę, ze da się dogadać.

> [...]
    > pisma doręcza się "stronie"... a nie jakimś osobom które mają jakiś
    > obowiązek (???) doręczać je stronie. Innymi słowy, milicja nakłada na

    Nie sądzę, by to jakaś prywatna osoba doręczała. Prędzej policjant po
    cywilnemu.

> [...]
    > zanim dojdzie do drzwi w które łomocze stado gestapowców. W dodatku
    > wymuszają przyjęcie tego wezwania - bo jeśli nie przyjmie to będą wracać

    Moim zdaniem demonizujesz problem.

    > Nie wiem czy brak koperty ma wpływ na skuteczność doręczenia, ale na
    > tajemnicę korespondencji (czyli prawo do prywatności - Art. 8
    > Europejskiej Konwencji Praw Człowieka) pewnie tak. Co myślicie?

    Pewnie mam wypatrzone poglądy, ale sądzę, że przesadzasz.

  • 5. Data: 2011-11-12 20:21:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >W ciemno strzelam, że nie napisali w jakim charakterze wzywają, więc
    >wezwanie
    > jest zapewne nieprawidłowe.

    No to jak z tym pijakiem, co na pewno jest złodziejem, bo każdy pijak, to
    złodziej :-))

  • 6. Data: 2011-11-14 13:15:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Nov 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Yarroll" <y...@g...com> napisał
    >
    > Nie sądzę, by to jakaś prywatna osoba doręczała. Prędzej policjant po
    > cywilnemu.

    Na jakieś 99,98% pisząc o "prywatnej osobie" miał na myśli swoją matkę.
    IMVHO: jeśli pismo nie niesie za sobą "prawnie skutecznych" skutków
    (tak jak piszesz), to jest to tylko jej prywatne zobowiązanie że
    doręczy.
    Co do tego że "znowu przyjdą i załomocą"... cóż, z drugiej strony
    uchylanie się od odebrania przesyłki to jeden z problemów np. przy
    postępowaniu cywilnoprawnym, więc daleki jestem od krytykowania.
    Co najwyżej wspomnę że temat był wałkowany w zakresie "jakby
    tak w końcu wprowadzić obowiązek zgłaszania adresu do doręczeń"
    (i to niech odbiorca wymyśli gdzie mu wygodnie odbierać, żeby
    nie "łomotali", ale odpowiada również za fakt nieodebrania).

    > Pewnie mam wypatrzone poglądy

    "patrzałki mi spadli"!
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-11-14 13:19:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-11-12 18:29, jb pisze:

    > Żaden przepis nie wymaga pieczęci.

    Nieprawda. Jakby nie było przepisach o pieczęciach to byłby one
    "nielegalne" ;)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU