    From: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie do Straussa
    Date: Wed, 02 Dec 2009 18:53:22 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Sciagnalem walc Straussa z "Chimikoj" w mp3 i maly fragment podlozylem go pod
    > nagrany przeze mnie film z wakacji. Natepnie przeslalem to wszystko na youtube.
    > Czy nie naruszam tu praw autorskich?
    > Bo z youtube napisali do mnei tak:
    > Twoj film może zawierać treść, która należy do: GoDigital Media Group.
    > Nie są wymagane żadne działania.

    Strauss to moglby miec prawo do utworu jako określonego następstwa dźwięków, w
    końcu on to wymyślił, natomiast nie do wykonania - interpretacji, to dwie rozne
    rzeczy,

    tak samo jak producent gitary nie ma praw autorskich do wykonywanych na niej
    utworów, ma natomiast prawa do wzoru gitary.

    tak wiec mozesz naruszac prawa autorskie wykonawców utworu, poprzez kopiowanie i
    rozpowszechnianie wykorzystywanie tejze intepretacji bez ich zgody