  • 1. Data: 2003-12-10 18:26:50
    Temat: Po wyroku - jak dochodzic praw?
    Od: "Jakub" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Jako poszkodowany w wyniku oszustwa (art.286 kk) mam kilka pytan. Na
    rozprawie zasadzono zadoscuczynienie (zwrot pieniedzy) na moja rzecz w
    terminie 3 miesiecy. Co robic jesli w tym terminie zadne pieniadze do mnie
    nie dotra? Kolejne pytanie: Przed rozprawa, a juz po zgloszeniu przeze mnie
    faktu oszustwa na policji, oskarzony oszukal kolejna osobe. Osoba ta nie
    zglosila do tej pory (mniej niz rok) faktu oszustwa na policji ani
    prokuraturze. Czy jesli teraz, po zapadnieciu wyroku pozbawienia wolnosci w
    zawieszeniu podczas "mojej" rozprawy, zostalby zgloszony w prokuraturze fakt
    drugiego oszustwa na szkode tej drugiej osoby wraz z numerem pierwszej sprawy
    (mam nadzieje ze za bardzo nie namieszalem...) to wyrok zostalby odwieszony?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi!

    Jakub

  • 2. Data: 2003-12-11 11:48:43
    Temat: Re: Po wyroku - jak dochodzic praw?
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > rozprawie zasadzono zadoscuczynienie (zwrot pieniedzy) na moja rzecz w
    > terminie 3 miesiecy. Co robic jesli w tym terminie zadne pieniadze do mnie

    Zalezy w jakim trybie zasadzono to zadoscuczynienie i czy gosc dostal wyrok
    w zawieszeniu - z dalszej czesci wypowiedzi wynika, ze tak. Wobec tego
    zadoscuczynienie zasadzono najprawdopodobniej w trybie art. bodajze 72 par.
    2 i mozesz powiadomic sad I instancji, ktory bedzie mogl wowczas odwiesic
    kare - moblilizujac taka grozba skazanego do zaplaty. Oczywiscie mozesz tak
    zrobic, jesli wyrok jest juz prawomocny.

> [...]
    sprawy
    > (mam nadzieje ze za bardzo nie namieszalem...) to wyrok zostalby

    Oczywiscie, ze NIE - dlaczego wg Ciebie mialby byc odwieszony ???

  • 3. Data: 2003-12-11 12:36:57
    Od: "Jakub" <b...@W...gazeta.pl>

    > fakt
    > sprawy
    > odwieszony?
    >
    > Oczywiscie, ze NIE - dlaczego wg Ciebie mialby byc odwieszony ???

    Chm... Czyli z Twojego zdziwienia wnioskuje ze mozna dostac np. 3 wyroki sadu
    w sprawach karnych, jeden po drugim, wszystkie w zawieszeniu, rownolegle do
    siebie? Kiedy wiec wyrok moze zostac odwieszony?

    Jakub

  • 4. Data: 2003-12-11 12:45:40
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik SDD napisał:

    > Oczywiscie, ze NIE - dlaczego wg Ciebie mialby byc odwieszony ???

    Możę z uwagi na treść:

    Art. 75.
    § 1. Sąd zarządza wykonanie kary, jeżeli skazany w okresie próby
    popełnił podobne przestępstwo umyślne, za które orzeczono prawomocnie
    karę pozbawienia wolności.

  • 5. Data: 2003-12-11 12:48:48
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Jakub napisał:

    > Chm... Czyli z Twojego zdziwienia wnioskuje ze mozna dostac np. 3 wyroki sadu
    > w sprawach karnych, jeden po drugim, wszystkie w zawieszeniu, rownolegle do
    > siebie? Kiedy wiec wyrok moze zostac odwieszony?

    może zostac, jeżeli sprawca rażąco narusza porządek prawny w
    szczególności popełnia ponownie przestępstwo.

    musi zostać, jeżeli sprawca popelnia umyślnie przestępstwo podobne do
    tego za które został skazany.

    Można mieć kilka równoległych wyroków w zawieszeniu, choć imho nie
    powinno tak być.

  • 6. Data: 2003-12-11 13:25:26
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    do
    > siebie? Kiedy wiec wyrok moze zostac odwieszony?

    Wyrok zostanie odwieszony, jesli gosciu PO UPRAWOMOCNIENIU WYROKU PEPELNI
    podobne przestepstwo (np. tez kogos oszuka) i zostanie za to przestepstwo
    skazany