  • 1. Data: 2005-03-14 08:52:23
    Temat: Pracuje w firmie i zalozylem wlasna dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Michal S." <s...@p...onet.pl>

    Pracuje od 3 lat w fimie, jestem chyba zatrudniony na slale, tak dostaje
    na druczkach gdy staram sie o kredyt.
    Umowy nigdy nie podpisywalem osobiscie.
    Rozpoczalem dzialalnosc w innej lokalizacji (moje miejsce zamieszkania), ale
    profil dzialalnosci jest
    taki sam, jak ma firma w ktorej pracuje.

    Dzilalnosc dotyczy dostarczania internetu uzytkownikom.

    Zacząlem w swoim mieście działać nielegalnie wczesniej niż podjąlem prace,
    dziś jestem zmuszony zacząć działać legalnie dlatego musiałem zarejestrować
    działalność.

    Nie chce wchodzić w konflikt z moim pracodawcą, chciałbym się jakoś z nim
    "dogadać".
    Zarobków z tej dodatkowej pracy nie starczy mi na opłacenie ZUS itp. jest
    toraczej hobby tyko tyle że
    zostałem zmuszony zrobić to legalnie.

    Jak podejść do tego problemu, aby nie wywołyać zamieszania ?

    Michał Sz.

  • 2. Data: 2005-03-14 08:53:57
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Michal pisze:

    > Pracuje od 3 lat w fimie, jestem chyba zatrudniony na slale, tak dostaje
    > na druczkach gdy staram sie o kredyt.
    > Umowy nigdy nie podpisywalem osobiscie.
    Co to za ciekawe sformułowanie?

    --
    "(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
    trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

  • 3. Data: 2005-03-14 10:01:50
    Od: "Michal S." <s...@p...onet.pl>

    > Co to za ciekawe sformułowanie?
    Przyznaje że nie najlepiej mi to wyszło, ale jesli umowy na oczy nie
    widziałem
    to pewny że zatrudniony jestem na stałe nie mam.

    Czytałem kodeks pracy dotyczący zakazy konkurencji

    Rozdział IIa

    Zakaz konkurencji

    Art. 1011. § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może
    prowadzić działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też świadczyć
    pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz podmiotu
    prowadzącego taką działalność (zakaz konkurencji).

    § 2. Pracodawca, który poniósł szkodę wskutek naruszenia przez pracownika
    zakazu konkurencji przewidzianego w umowie, może dochodzić od pracownika
    wyrównania tej szkody na zasadach określonych w przepisach rozdziału I w
    dziale piątym.

    Jak go w moim przypadku rozumieć ten Art. jeśli nic nie podpisywałem ?

    Jak rozwiązać problem ?

    Michał Sz.

  • 4. Data: 2005-03-14 17:21:10
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Michal S. [Mon, 14 Mar 2005 09:52:23 +0100]:

    > Jak podejść do tego problemu, aby nie wywołyać zamieszania ?

    Przeciez na to samo pytanie juz dostales odpowiedz
    na pl.praca.dyskusje: jesli nie podpisywales zadnej
    umowy to nie masz pracodawcy...

    Kira

  • 5. Data: 2005-03-25 17:33:09
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 14 Mar 2005 11:01:50 +0100, w <d13ned$2q1$1@news.onet.pl>, "Michal S."
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Przyznaje że nie najlepiej mi to wyszło, ale jesli umowy na oczy nie
    > widziałem
    > to pewny że zatrudniony jestem na stałe nie mam.

    To może zacznij od wyjaśnienia z pracodawcą, czy *w ogóle* jesteś legalnie
    zatrudniony. Dopiero potem zapytaj o resztę na grupie.