  • 1. Data: 2013-01-21 23:31:13
    Temat: opieka nad chorym członkiem rodziny / wolność wyboru kto ...
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    Witam,

    Mam następujący problem o którym już pisałem wcześniej ale być może
    bardzo pobieżnie naświetliłem moją sytuację przez co wątek został
    skomentowany tylko przez 2 użytkowników, a moja ciekawość niezaspokojona.

    Otóż pozostają nas we wspólnym gospodarstwie domowym trzy osoby, tj.
    ojciec, moja chora mama oraz ja. Mamy ma 1 grupę inwalidzką i wymaga
    opieki. Do tej pory brałem urlop wypoczynkowy aby jechać z nią do
    specjalisty w Poznaniu, a zamieszkujemy ok 120km od Poznania. Mama
    bierze udział w programie i wymaga się od niej aby co 4 tygodnie
    pojawiała się u lekarza. Mój ojciec prowadzi własną działalność
    gospodarczą, a ja jestem zatrudniony na umowę o pracę na czas nieokreślony.

    w/g przepisów "...gdy w okresie sprawowania opieki będzie zamieszkiwał z
    osobą chorą oraz nie będzie innych członków rodziny mieszkających razem
    z tym rodzicem, którzy będą w stanie zapewnić opiekę. Za członków
    rodziny uważa się małżonka, rodziców, teściów, dziadków, wnuki,
    rodzeństwo oraz dzieci starsze niż 14-letnie, którzy pozostają we
    wspólnym gospodarstwie domowym z ubezpieczonym."

    Moje pytanie jest takie: Jak wytypować kto ma prawo wziąć opiekę? W/g
    mnie to od nas zależy (ode mnie i ojca) który z nas i kiedy zapewni
    opiekę w danym dniu wyjazdu (albo w każdym innym dni) nad matką.

    Księgowa/kadrowa, czy jak ją zwać - inna krowa z tych
    wysoko-pierdzących, twierdzi, iż ja nie mam prawa, gdyż ojciec może
    zapewnić opiekę. Więc jak to jest w przypadku osób prowadzących
    działalność? Czy to ma znaczenie na jakich warunkach, ktoś jest
    zatrudniony jeśli opłaca ZUS?

    Będę zobowiązany jeśli pokomentujecie trochę :-)
    Pzdrw