  • 1. Data: 2005-03-10 20:51:33
    Temat: Pozyczka a zabezpieczenie
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam,

    Chce pozyczyc znajomemu 20'000 PLN na inwestycje.
    Jak powinienem sie zabezpieczyc?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2005-03-10 20:56:59
    Temat: Re: Pozyczka a zabezpieczenie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Darek wrote:
    > Witam,
    >
    > Chce pozyczyc znajomemu 20'000 PLN na inwestycje.
    > Jak powinienem sie zabezpieczyc?

    Nie da się.
    1 Umowa w której będzie napisane, kto, co komu i na jakich warunkach
    pożycza. Termin zwrotu. Co gdy nie odda w terminie.
    2. Potwierdzenie, że pieniądze pożyczyłeś, czyli najlepiej przelew bankowy.
    3. UPEWNIENIE SIE, że w razie kłopotów będziesz miał mu z czego zabrać.
    I to ostatnie może być jedynym zabezpieczeniem.

    Wersja pesymistyczna jest taka, że znajomy ci nigdy ich nie odda.
    Pójdziesz do sądu, wygrasz sprawę, pójdziesz do komornika, a komornik (w
    wersji pesymistycznej) nie będzie miał z czego zabrać, bo inwestycję
    szlag trafił, a BMW nie należy do znajomego tylko do jego żony.
    Ale oczywiście świat nie jest aż taki pesymistyczny.
    Tylko skoro banki mu nie chcą pożyczyć, to ja bym się zastanowił.

  • 3. Data: 2005-03-10 21:15:48
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Darek" <d...@o...pl> naskrobał/a w

    > Chce pozyczyc znajomemu 20'000 PLN na inwestycje.
    > Jak powinienem sie zabezpieczyc?

    Umowa pisemna i hipoteka.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    All your base are belongs to us!

  • 4. Data: 2005-03-11 01:18:07
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "Darek" <d...@o...pl> naskrobał/a w

    > Umowa pisemna i hipoteka.

    I zastaw rejestrowy na nerce ;P

  • 5. Data: 2005-03-11 01:21:47
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Chce pozyczyc znajomemu 20'000 PLN na inwestycje.
    > Jak powinienem sie zabezpieczyc?

    Umowy pozyczki nalezy zawierac na pismie, bo innaczej bedzie problem
    udowodnienim jej przed sadem

  • 6. Data: 2005-03-11 01:44:22
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Chce pozyczyc znajomemu 20'000 PLN na inwestycje.
    > Jak powinienem sie zabezpieczyc?

    Jeżeli wierzysz, że nawet jak interes nie wyjdzie, to majątek pożyczającego
    wystarczy na spłacenie Cię, to wystarczy weksel na tą sumę. Jak żonaty to
    poręczenie małżonki na wekslu (wystarczy podpis na odwrocie).
    Bez umów, udowadniania czegoś w sądzie. Byle był poprawnie wypełniony.
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-03-11 09:09:26
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Jeżeli wierzysz, że nawet jak interes nie wyjdzie, to majątek pożyczającego
    > wystarczy na spłacenie Cię, to wystarczy weksel na tą sumę. Jak żonaty to
    > poręczenie małżonki na wekslu (wystarczy podpis na odwrocie).

    Sam podpis na odwrotnej stronie weksla sprawi, że żona nie będzie
    poręczycielem, tylko żyrantem (indosantem). W prawie wekslowym to co innego.
    Lepiej jakby się podpisała na przedniej stronie weksla (wtedy będzie normalnym
    poręczycielem weksla) lub na drugiej stronie z dopiskiem "poręczam (za męża)" -
    to samo.

    W takim przypadku do dochodzenia należności od żony męża, która jest
    poręczycielem weksla, nie trzeba będzie sporządzać protestu, lub przedstawiać
    weksla do zapłaty w odpowiednim dniu (jeśli byłaby klauzula "bez protestu").

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl