  • 1. Data: 2003-04-01 23:36:36
    Temat: Pozwolenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Witam

    Podjąłem już decyzję: naszą sieć lokalną z sąsiadami buduje legalnie. W tym
    celu zgłaszam się do SM o zgodę na pociągnięcie kabla po klatce. Czy owa SM
    ma jakiś termin w którym musi mi odpowiedzieć? Czy może jak mi nie odpowie
    to jest milcząca zgoda?

    Pozdr

    MI

  • 2. Data: 2003-04-02 04:00:50
    Temat: Re: Pozwolenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    SM
    > ma jakiś termin w którym musi mi odpowiedzieć? Czy może jak mi nie odpowie

    Zajrzyj do statutu waszej Spółdzielni. powinieneś też dotrzeć do regulaminu
    użytkowania lokali mieszkalnych i części wspólnych .
    Niestety w spółdzielni to lektury obowiązkowe, bez których nie można nic
    powiedzieć.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-04-02 09:11:44
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Michal Ickiewicz"
    l-jako-domene-regexp@do_DOT.pl> naskrobal(a) w

    > Podjąlem juz decyzje: naszą siec lokalną z sąsiadami buduje
    > legalnie. W tym celu zglaszam sie do SM o zgode na pociągniecie
    > kabla po klatce. Czy owa SM ma jakiś termin w którym musi mi
    > odpowiedziec? Czy moze jak mi nie odpowie to jest milcząca zgoda?

    Najlepiej idz pogadaj z prezesem SM i bedziesz mial jasnosc sytuacji,
    a nie baw sie w pisma bo to tylko czas stracony... Zbierz podpisy
    ludzi zainteresowanych mozecie zalozyc stowarzyszenie (zwykle) i
    przygotowac juz takie rzeczy jak umowa, regulamin dzieki czemu prezes
    SM zobaczy, ze powaznie podszedles do tematu. Zrob jakis plan sieci,
    ktore bloki ma obejmowac, na jakim sprzecie masz zamiar robic, napisz
    oswiadczenie, ze bedziesz placic za energie zurzyta przez switche...
    Omow dokladnie jak maja byc ciagniete kable, gdzie beda szafeczki
    itp. Jesli po tym wszystkim nie otrzymasz zgody (co malo
    prawdopodobne) zglos sie do rady osiedla i tam przedstaw prezentacje
    calosci (u mnie rada wlasciwie byla pierwszym krokiem bo tam
    skierowano mnie ze spoldzielni). Ja o budowe swojej sieci walcze juz
    od stycznia, ale na szczescie jestem u konca mordeki i donoszenia
    nowych to pisemek...

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 4. Data: 2003-04-02 11:09:19
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Slawek" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > skierowano mnie ze spoldzielni). Ja o budowe swojej sieci walcze juz
    > od stycznia, ale na szczescie jestem u konca mordeki i donoszenia

    A nie proscieji taniej zrobić sieć radiową? Czy jest na to jakiś paragraf?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-04-02 11:28:06
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "BaLab" <b...@p...com> naskrobal(a) w

    > A nie proscieji taniej zrobic siec radiową? Czy jest na to jakiś
    > paragraf?

    1. Ceny sprzetu
    2. Osiagi sprzetu
    3. Wymogi sprzetu
    4. Zakaz stosowania anten zewnetrznych, ktore nie sa integralna
    czescia urzadzenia
    5. jeszcze cos by sie znalazlo, ale nie chce mi sie myslec ;)

    Jesli komus potrzeba wyjasnienia do ktoregos z punktow prosze pytac.

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 6. Data: 2003-04-02 15:43:36
    Od: "Adam" <...@u...pl>

    Witam!
    Nie do końca się zgadzam, jak policzy się koszt kart sieciowych i
    okablowania (materiały i robota)
    to będzie bardzo podobnie.
    Skąd ten zakaz stosowania anten ?
    Osiągi? Pasmo i tak przekracza normalne prędkości w mieszkaniach
    Wymogi ??????
    Pomyśl !!!!!
    Adam

  • 7. Data: 2003-04-02 16:18:58
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Adam" <...@u...pl> naskrobal(a) w news:b6f0lj$n7d$1
    @atlantis.news.tpi.pl:

    > Witam!
    > Nie do ko?ca si? zgadzam, jak policzy si? koszt kart sieciowych i
    > okablowania (materia?y i robota)
    > to b?dzie bardzo podobnie.

    Nie zupelnie... karta radiowa + antena kierunkowa + kabel = ~400zl, a do tego sa
    potrzebne jeszcze access pointy... Na jednego ludka przy sieci ~30 osob wyjdzie ok
    500zl, koszt sieci enthernet na jedna osobe wyniesie max 300zl, a na 30 osobach 200
    zl roznicy to calkiem duzo.

    > Skąd ten zakaz stosowania anten ?

    Przeczytaj sobie rozporzadzenie 'uwalniajace' 2,4Ghz Jest gdzies na urtip.gov.pl

    > Osiągi? Pasmo i tak przekracza normalne pr?dkości w mieszkaniach

    Tani sprzet WiFi ma przepustowosc 11mbps half duplex co jest nie do porownania z
    100mbps skretka full duplex! Siec radiowa bardzo latwo zapchac... i nie ma
    praktycznie mowy o graniu w sieci jesli chce sie, zeby pare osob jeszcze mialo
    dostep do internetu

    > Wymogi ??????

    Wymog to 'widocznosc' anten dzialajacych na 2,4ghz bez tego nie bedzie linku i siec
    nie dziala. Access pointy rowniez musza sie 'widziec' mozna probowac
    wykorzystywac odbicia fal od blokow, ale to strasznie tlumi sygnal i jest nie
    wskazane!

    > Pomyśl !!!!!

    No to zes dal czadu... Teraz sam pomysl... IMO siec enthrnet jest o wiele
    wygodniejsza niz WiFi... WiFi uzywa sie tylko tam gdzie kabel nie siegnie.

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 8. Data: 2003-04-03 13:33:11
    Od: "Waldemar Godel" <a...@W...poczta.onet.pl>

    > Przeczytaj sobie rozporzadzenie 'uwalniajace' 2,4Ghz Jest gdzies na
    urtip.gov.pl

    To akurat nie ma nic wspolnego. Po prostu trzeba by od nowa wystapic o
    certyfikat
    zgodnosci (dawniej homologacje) dla zestawu urzadzenie + kabel + antena.

    Wolno uzywac tylko certyfikowanych urzadzen, a te sa certyfikowane z ich
    fabrycznymi antenkami.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    a...@o...info, a...@t...org