  • Data: 2008-03-04 10:46:11
    Temat: Pozew w postępowaniu uproszczonym
    Od: "Ernest J." <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    wobec braku możliwości wyegzekwowania udzielonej mi pisemnej gwarancji na
    sprzęt AGD o wartości <1000zl (2-tyg termin naprawy &#8211; sprzęt był niesprawny od
    samego początku) i przetrzymywania go przez gwaranta (nieuczciwy sprzedawca z
    allegro &#8211; w ten sposób postąpił też z innymi klientami) zmuszony jestem złożyć
    pozew.
    Chciałbym złożyć pozew w postępowaniu uproszczonym, mam jednak kilka pytań na
    które nie znalazłem odpowiedzi.
    1. W którym sądzie mam złożyć pozew? Czy mogę zrobić to w miejscu mojego
    zamieszkania czy musi być to sąd w miejscu zamieszkania sprzedawcy? Przez
    który sąd będzie rozpatrywany mój pozew?
    2. Jak zaadresować opłatę za pozew &#8211; 30zl, czy wystarczy, iż w tytule podam
    &#8222;Opłata za pozew&#8221;. Czy za każdy załącznik (nie będący dowodem) muszę
    wnosić
    jakąś dodatkową opłatę.
    3. Który rodzaj żądania powinienem wybrać, gdy gwarancja nie daje mi prawa do
    zwrotu pieniędzy ani wymiany na nowy &#8211; jedynie naprawę usterki. Czy &#8222;inne
    żądanie&#8221; (wydania rzeczy). Dodam, iż nie zależy mi konkretnie na żadnym z tych
    roszczeń (zarówno wydanie naprawionego sprzętu, wymiana na inny o podobnych
    cechach jak i zwrot pieniędzy jest dla mnie satysfakcjonujący), ale rozumiem
    iż muszę dokładnie to określić (nie używając słowa LUB). Nie zależy mi również
    na odszkodowaniu z tytułu niewykonania naprawy w terminie.
    4. Jak obliczyć koszt procesu &#8211; pkt 7, aby żądać zwrotu ich kosztów.
    5. Punkt 8, czy coś oprócz poniżego zdania muszę dodać:
    &#8222;Powód wnosi o;
    -przeprowadzenie rozprawy pod nieobecność powoda
    -przeprowadzenie rozprawy pod nieobecność pozwanego&#8221;?

    6. &#8222;Do pozwu w sprawie gospodarczej powód musi dołączyć odpis reklamacji lub
    wezwania do dobrowolnego spełnienia żądania (art. 479§ 2 k.p.c.), a także - i
    to jest nowość - dowód doręczenia albo wysłania go pozwanemu przesyłką
    poleconą.&#8221;

    Czy w moim przypadku gdy cała komunikacja między sprzedawcą odbywała się
    drogą mailową &#8211; i sprzedawca potwierdził przyjęcie sprzętu do serwisu a ja mam
    dowód nadania przesyłki, muszę zgłosić jeszcze pisemnie żądanie realizacji
    gwarancji?

    7. Czy dokumenty-dowody (gwarancja, dowód nadania, etc.) muszą być dostarczane
    w oryginale czy mogę załączyć kopię (czy muszę dokonać także kopii dowodów dla
    powoda- jak wykonać taki odpis?)

    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie lub linki do poczytania.