  • 1. Data: 2008-03-04 10:46:11
    Temat: Pozew w postępowaniu uproszczonym
    Od: "Ernest J." <u...@g...pl>

    Witam,
    wobec braku możliwości wyegzekwowania udzielonej mi pisemnej gwarancji na
    sprzęt AGD o wartości <1000zl (2-tyg termin naprawy &#8211; sprzęt był niesprawny od
    samego początku) i przetrzymywania go przez gwaranta (nieuczciwy sprzedawca z
    allegro &#8211; w ten sposób postąpił też z innymi klientami) zmuszony jestem złożyć
    pozew.
    Chciałbym złożyć pozew w postępowaniu uproszczonym, mam jednak kilka pytań na
    które nie znalazłem odpowiedzi.
    1. W którym sądzie mam złożyć pozew? Czy mogę zrobić to w miejscu mojego
    zamieszkania czy musi być to sąd w miejscu zamieszkania sprzedawcy? Przez
    który sąd będzie rozpatrywany mój pozew?
    2. Jak zaadresować opłatę za pozew &#8211; 30zl, czy wystarczy, iż w tytule podam
    &#8222;Opłata za pozew&#8221;. Czy za każdy załącznik (nie będący dowodem) muszę
    wnosić
    jakąś dodatkową opłatę.
    3. Który rodzaj żądania powinienem wybrać, gdy gwarancja nie daje mi prawa do
    zwrotu pieniędzy ani wymiany na nowy &#8211; jedynie naprawę usterki. Czy &#8222;inne
    żądanie&#8221; (wydania rzeczy). Dodam, iż nie zależy mi konkretnie na żadnym z tych
    roszczeń (zarówno wydanie naprawionego sprzętu, wymiana na inny o podobnych
    cechach jak i zwrot pieniędzy jest dla mnie satysfakcjonujący), ale rozumiem
    iż muszę dokładnie to określić (nie używając słowa LUB). Nie zależy mi również
    na odszkodowaniu z tytułu niewykonania naprawy w terminie.
    4. Jak obliczyć koszt procesu &#8211; pkt 7, aby żądać zwrotu ich kosztów.
    5. Punkt 8, czy coś oprócz poniżego zdania muszę dodać:
    &#8222;Powód wnosi o;
    -przeprowadzenie rozprawy pod nieobecność powoda
    -przeprowadzenie rozprawy pod nieobecność pozwanego&#8221;?

    6. &#8222;Do pozwu w sprawie gospodarczej powód musi dołączyć odpis reklamacji lub
    wezwania do dobrowolnego spełnienia żądania (art. 479§ 2 k.p.c.), a także - i
    to jest nowość - dowód doręczenia albo wysłania go pozwanemu przesyłką
    poleconą.&#8221;

    Czy w moim przypadku gdy cała komunikacja między sprzedawcą odbywała się
    drogą mailową &#8211; i sprzedawca potwierdził przyjęcie sprzętu do serwisu a ja mam
    dowód nadania przesyłki, muszę zgłosić jeszcze pisemnie żądanie realizacji
    gwarancji?

    7. Czy dokumenty-dowody (gwarancja, dowód nadania, etc.) muszą być dostarczane
    w oryginale czy mogę załączyć kopię (czy muszę dokonać także kopii dowodów dla
    powoda- jak wykonać taki odpis?)

    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie lub linki do poczytania.

  • 2. Data: 2008-03-04 20:49:54
    Temat: Re: Pozew w postępowaniu uproszczonym
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Ernest J. pisze:
> [...]
    > pozew.
    > Chciałbym złożyć pozew w postępowaniu uproszczonym, mam jednak kilka pytań na

    [cut]

    Chwilka... moze zacznijmy od wyjasnienia czego Ty sie tym pozwem
    domagasz i na jakiej podstawie. Poza tym jestes tu konsumentem czy
    przedsiebiorca?

    --
    pozdr
    luck

  • 3. Data: 2008-03-05 07:21:43
    Od: " Ernest J." <u...@g...pl>

    > Chwilka... moze zacznijmy od wyjasnienia czego Ty sie tym pozwem
    > domagasz i na jakiej podstawie. Poza tym jestes tu konsumentem czy
    > przedsiebiorca?

    Dzieki za odzew.
    Jestem konsumentem - ktory kupil uzywany sprzet AGD z pisemna gwarancja.
    Okazal sie on niesprawny, wiec go zwrocil do naprawy - termin naprawy minal -
    a sprzedwaca zwodzi mnie.

    Czego sie domagam - chce otzrymac pelnowartosciowy sprzet za ktory zaplacilem
    - na podstawie udzileonej gwarancji.

    Przedsiebiorca ten postapil identycznie z kilkoma innymi osobami - nigdy nie
    oddal pieniedzy ani nie zwrocil naprawionego sprzetu (jakby to powiedziec
    przywlaszczyl sobie sprzet (uszkodzony) po uplywie terminu gwarancji.

    pozdr.

  • 4. Data: 2008-03-05 07:54:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.03.2008 Ernest J. <u...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > allegro &#8211; w ten sposób postąpił też z innymi klientami) zmuszony jestem

    Ile on to trzyma?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-03-05 13:08:54
    Od: " Ernest J." <u...@g...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(a):

    > Ile on to trzyma?

    od 11.02.2008 (miał na to 14 dni) i z ostatnich maili wynika jednoznacznie ze
    jeszcze dlugo nie zamierza wywiazac sie ze zobowiazania naprawy

  • 6. Data: 2008-03-05 21:05:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.03.2008 Ernest J. <u...@g...pl> napisał/a:
    > od 11.02.2008 (miał na to 14 dni) i z ostatnich maili wynika jednoznacznie ze
    > jeszcze dlugo nie zamierza wywiazac sie ze zobowiazania naprawy

    Dosyc krótko MZ. Wyznaczyłbym mu jeszcze konkretny i realny termin i
    posłał to wszystko poleconym z potw. odbioru.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2008-03-05 22:28:26
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Ernest J. pisze:

> [...]
    > Okazal sie on niesprawny, wiec go zwrocil do naprawy - termin naprawy minal -

    Jak to zwodzi? Jak rozumiem sprzet jest w naprawie caly czas? A jak to
    sie ma do terminow na naprawe?

    > Czego sie domagam - chce otzrymac pelnowartosciowy sprzet za ktory zaplacilem
    > - na podstawie udzileonej gwarancji.

    Korzystasz z gwarancji udzielonej przez sprzedawce - mozna i tak, choc
    generalnie gwarancja to dodatkowe (i dobrowolne) swiadczenie ze strony
    sprzedawcy. Jakie sa dokladnie warunki gwarancji?

    Pomijajac juz kwestie gwarancji poczytaj sobie ustawe z dnia 27 lipca
    2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego - dluga nie jest, a nieco moze nieco rozjasni w
    kwestii Twoich uprawnien.

    Generalnie korzystajac z uprawnien kupujacego na mocy tej ustawy
    powinienes sie domagac w pierwszej kolejnosci doprowadzenia towaru do
    stanu zgodnego z umowa, ew. pozniej jak nic z tego nie wyjdzie mozesz
    sie np. domagac obnizenia ceny albo odstapic od umowy (bedziesz mial
    wtedy roszczenie o zwrot ceny)

    --
    pozdr
    luck