  • 1. Data: 2009-11-18 21:26:50
    Temat: Pozew w post. gospodarczym - za zgodność z oryginałem
    Od: "Podatnik" <a...@g...pl>

    Składam pozew w postępowaniu gospodarczym. Czy mogę złożyć tylko kserokopie
    dokumentów które są dowodami? (żadne weksle ani nic takiego)

    Słyszałem, że muszą być oryginały, ale w kodeksie postępowania cywilnego
    znalazłem, że jednak nie (na przykład "Strona powołująca się w piśmie na
    dokument obowiązana jest na żądanie przeciwnika złożyć oryginał dokumentu w
    sądzie jeszcze przed rozprawą.").

    Z drugiej strony tutaj (*) można przeczytać, że "Nie trzeba składać oryginałów
    dokumentów, można dołączyć ich odpisy, jeżeli ich zgodność z
    oryginałem jest poświadczona przez notariusza albo występujących w tej sprawie
    adwokata lub radcę prawnego."
    (*)
    http://g.infor.pl/gp/druki/sprawy_osobiste/wlasnosc/
    s_egzekucja3.pdf

    Natomiast tutaj (**) "Aby odpis mógł zostać uznany dowodem z dokumentu
    (prywatnego) musi być przez stronę poświadczone za zgodność z oryginałem;
    poświadczenie musi być zaopatrzone podpisem."

    Zatem czy w postępowaniu gospodarczym:
    a/ mogę załączyć kopie dokumentów i oryginały dać na żądanie
    b/ muszę załączyć kopie poświadczone notarialnie?
    c/ muszę załączyć kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez siebie
    jako powoda?