  • 1. Data: 2005-10-17 11:01:58
    Temat: Pozew o alimenty, zaswiadczenie o wynagrodzeniu za ostatnie 3 miesiace
    Od: "witek" <i...@o...pl>

    Witam,

    Dostalem wezwanie do sadu + pozew o alimenty. Na wezwaniu zaznaczono, ze
    mam przyniesc zaswiadczenie o wynagrodzeniu za ostatnie 3 miesiace z
    wyszczególnieniem wszystkich jego skladników. No i mam problem, poniewaz nie
    pobieram wynagrodzenia, lecz prowadze DG. Co w takim przypadku? Jaka
    dokumentacja zadowoli sie sad? Do tego wybralem jeszcze taki model placenia
    podatku dochodowego, ze nie skladam comiesiecznych PIT'ów do US, lecz co
    miesiac wplacam zaliczke obliczona na podstawie dochodu z 2003 roku. Czy
    wystarczy wiec jakies pismo wyszczególniajace przychód, koszty i nalezny
    podatek od ksiegowego? Czy przyniesc dodatkowo np. PIT za 2004 rok? A moze
    zaswiadczenie z US? Czy US wystawi mi zaswiadczenie o dochodach, jesli
    wybralem taki bez'PIT'owy model?

    Prócz tego w DG okres 3 miesiecy jest niezbyt reprezentatywny, bo z
    przychodami w DG róznie przeciez bywa, rzadko sa stale. Ja np. w lipcu
    dostalem wyplate odszkodowania (ladnych pare tysiecy), wiec to podniesie
    przychody, ale koszty naprawy ponosilem kilka miesiecy wczesniej, wiec
    kosztów w tych 3 miesiacach to niestety nie pomniejszy...

    pozdrawiam,
    witek.

  • 2. Data: 2005-10-17 11:50:25
    Od: "BL" <b...@p...pl>

> [...]
    > mam przyniesc zaswiadczenie o wynagrodzeniu za ostatnie 3 miesiace z
    > wyszczególnieniem wszystkich jego skladników. No i mam problem, poniewaz
    (...)

    PIT za 2004 i przemyśl obszerne wyjaśnienia jesli kwota nie jest
    reprezentatywna (np. spis z natury wpływa na wynik firmy).

    Pzdr,
    BL

  • 3. Data: 2005-10-17 12:22:57
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Przynieś wszystkie te dokumenty i wyjaśnij, że nie masz stałej pensji,
    bo nie jesteś zatrudniony, tylko prowadzisz DG (jeśli to IDG, to możesz
    użyć określenia "samozatrudnienie" - to zrobi lepsze wrażenie niż słowo
    "firma". Sądy nie zawsze rozumieją, że IDG to nie to samo co Kulczyk
    Holding ;)
    Tylko nie możesz sądowi tego wszystkiego luzem wrzucić, bo wtedy sąd np.
    w ogóle nie uwzględni kosztów. Spróbuj sam wyliczyć swoje rzeczywiste
    zarobki i dokumentami je tylko udowodnij. Wytłumacz, że koszty, zwroty
    itp. są rozliczane w dłuższym terminie. Tylko zrób to w sposób jak
    najbardziej zrozumiały, bo jak sąd się w tym pogubi, to uzna, że
    kręcisz, a nie że mógłby się douczyć.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 4. Data: 2005-10-17 12:35:39
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

> [...]
    > Tylko zrób to w sposób jak najbardziej zrozumiały,
    > bo jak sąd się w tym pogubi, to uzna, że kręcisz, a nie że mógłby się

    I próbuj omijać temat, że BMW, którym jeździsz to ciężarówka, która jest w
    kosztach, bo sąd może uwierzy, ale twoja była nie:) [ominąłem jedno słowo,
    które doskonale by ją opisało dosłownie i w przenośni:)]

    Marek