  • 1. Data: 2006-07-24 20:08:01
    Temat: Powstanie prawa a wyplata swiadczenia
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow
    Czy ktos z grupowiczow zna lub mial podobny problem i moglby wyjasnic czy
    wszystko jest zgodnie z prawem.

    Do dnia 08 czerwca mialem przyznany zasilek dla bezrobotnych.
    W dniu 01. czerwca złożylem wniosek do ZUS-u o rente socjalna.
    Decyzja z dnia 13. czerwca ZUS przyznal mi rente socjalna wyplacana od dnia
    01. czerwca
    Po zgloszeniu faktu w PUP, PUP pozbawil mnie statusu osoby bezrobotnej i
    prawa do zasiłku dla bezrobotnych za okres od 1. czerwca do 08. czerwca

    Nie wiem czy PUP dobrze postapil, poniewaz ustawa o emeryturach .........
    mówi :
    Art. 100.
    1. Prawo do świadczeń określonych w ustawie powstaje z dniem spełnienia

    wszystkich warunków wymaganych do nabycia tego prawa, z zastrzeżeniem ust.2.

    Art. 129.

    1. Świadczenia wypłaca się poczynając od dnia powstania prawa do tych
    świadczeń, nie wcześniej jednak niż od miesiąca, w którym zgłoszono wniosek
    lub wydano decyzję z urzędu, z uwzględnieniem ust. 2.

    Natomiast ustawa o promocji zatrudnienia........ na ktorej mocy pozbawiono
    mnie zasilku :

    Art. 2 ust 1 pkt 2 lit c

    <bezrobotnym - oznacza to osobę,................

    c) nie nabyła prawa do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do

    pracy, renty szkoleniowej, renty socjalnej albo po ustaniu zatrudnienia,

    innej pracy zarobkowej, zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej

    działalności, nie pobiera zasiłku przedemerytalnego, świadczenia

    przedemerytalnego, świadczenia rehabilitacyjnego, zasiłku

    chorobowego lub macierzyńskiego,

    Jaka jest wiec roznica miedzy nabyciem prawa (termin nabycia prawa?) a
    wyplata swiadczen (czy to samo?)

    Za rady z gory dziekuje

    pzdr

    scorpio