  • 1. Data: 2005-06-08 08:11:29
    Temat: Powiadomienie o przesluchaniu: ile dni przed?
    Od: " Sylwia" <s...@W...gazeta.pl>

    Na ile dni przed dniem przesluchania powinnam otrzymac powiadomienie o tym
    przesluchaniu?
    Teraz jest tak, ze policjant wysyla powiadomienie, ja je odbieram i okazuje
    sie, ze za 2 dni musze sie stawic na komisariat. A to niemozliwe, bo lece do
    Madrytu...
    Czy jest jakis paragraf mowiacy, ze swiadek musi byc powiadomiony tydzien-2
    tygodnie przed terminem stawienia sie na komisariacie?

    Bede wdzieczna za wyjasdnienia i pomoc

    Sylwia

  • 2. Data: 2005-06-08 13:02:34
    Temat: Re: Powiadomienie o przesluchaniu: ile dni przed?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Sylwia" <s...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d8697h$f1h$1@inews.gazeta.pl...

    W wypadku świadka nie ma wyznaczonego w prawie terminu uprzedzenia o
    przesłuchaniu. Jest w wypadku kilku innych czynności w prawie karnym.
    Ale zawsze można się z tym policjantem skontaktować i uzgodnić inny
    termin.

  • 3. Data: 2005-06-08 22:19:43
    Od: "Sylwia" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > przesłuchaniu. Jest w wypadku kilku innych czynności w prawie karnym.
    > Ale zawsze można się z tym policjantem skontaktować i uzgodnić inny

    No tak. Kiedyś miałam taką sytuację: przyszło awizo, nie odebrałam go od razu
    (mam 14 dni na odbiór tego awizo), a po bodaj 5 dniach dzwoni prokurator, że
    ja utrudniam śledztwo, bo miała być konfrontacja, wszystkie osoby sie
    stawily, tylko nie ja.
    Czy w związku z tym policjant nie powinien odpowiednio wczesniej wysylac
    wezwania (np. 3 tygoodnie przed terminem, aby miał pewność, że odbiorę
    wezwanie z poczty)? Czy powinien organizowac konfrontację bez potwierdzenia,
    że ja wiem o tej konfrontacji?
    Jestem nieco oburzona sformułowaniem, że "ja utrudniam" - jak mogę się
    poskrazyć na policjanta, który wysłał mi za późno wezwania?

    Pozdrawiam
    Sylwia

  • 4. Data: 2005-06-08 23:01:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sylwia" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d87qtu$o78$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    prokurator, że
    > ja utrudniam śledztwo, bo miała być konfrontacja, wszystkie osoby sie

    Nie da się. Z praktyki, to cieżko jest policjantowi przewidzieć, co
    bedzie robił za te 3 tygodnie. Taka specyfika pracy. Poza tym policjant
    w odróżnieniu od sądu nei wie tak naprawdę, co mu świadkowie powiedzą.
    jakby chciał raz na meisiac świadka słuchać, który mu załóżmy pdoa
    następnego i dalej, to by śledztwa trwały latami.

> [...]
    > wezwania (np. 3 tygoodnie przed terminem, aby miał pewność, że odbiorę
    > wezwanie z poczty)? Czy powinien organizowac konfrontację bez

    Różnie z tym bywa. Czasem terminy sie uznagnia telefonicznie. Ale ludzie
    wówczas nie przychodzą, a policjant nie ma żadnego potwierdzenia, że
    uzgadniał termin. Co do zasady wezwania wysyła sie z regułu z takim
    wyliczeniem, by dotarły do adresata tak z tydzień wczesniej, pod
    warunkie, że je odbierze.

    > Jestem nieco oburzona sformułowaniem, że "ja utrudniam" - jak mogę się
    > poskrazyć na policjanta, który wysłał mi za późno wezwania?

    Masz prawo być oburzona, ale nic na to nie poradzisz.