  • 1. Data: 2004-01-08 08:39:18
    Temat: Powiadamianie policji - jesy wykladnia Warty
    Od: "A.A." <a...@...pl>

    Witam !

    Temat ostatnio mocno naglasniany. A oto odpowiedz jaka uzyskalem z
    Warty :

    =========
    Bardzo dziękujemy za kontakt z nami.
    W odpowiedzi na Pana Pytanie przesyłam Panu oficjalne stanowisko
    Warty w sprawie, którą Pan nakreslił.

    W drobnych szkodach komunikacyjnych, których okoliczności nie
    nasuwają żadnych wątpliwości, a brak powiadomienia policji o
    zdarzeniu (art.16 ust.1 pkt3) nie miał wpływu na ustalenie istnienia
    lub zakresu odpowiedzialności cywilnej, ani na zwiększenie rozmiaru
    szkody WARTA nie będzie korzystała z uprawnień zawartych w art.17
    ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.

    W razie wątpliwości klient zawsze ma prawo i może zawezwać policję.
    Uczestnicy kolizji ubezpieczeni w Warcie mogą też skorzystać z usług
    WARTA MOTO ASSISTANCE (nieodpłatne ubezpieczenie dodawane do polisy
    OC lub AC) WMA jest systemem szybkiego reagowania dla kierowców,
    które gwarantuje posiadaczom polis OC lub AC ochronę w kraju i za
    granicą. Informacje o zdarzeniu należy przekazać niezwłocznie do
    czynnego całą dobę CENTRUM ALARMOWEGO WARTY - (numer telefonu
    dołączony jest do każdej polisy, którą należy i warto mieć zawsze
    przy sobie).

    Przedstawiciel WARTY udzieli pomocy na miejscu zdarzenia (m.in.
    zrobi zdjęcia, spisze protokół).

    Sankcja w postaci ograniczenia odszkodowania może nastąpić tylko w
    sytuacji, gdy WARTA udowodni, że brak powiadomienia policji
    nastąpił z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa oraz spowoduje
    trudność w ustaleniu sprawcy lub wpłynie na zwiększenie rozmiarów
    szkody.

    W każdej sytuacji jeśli nie było ofiar w ludziach, WARTA będzie
    uznawała interwencję WARTA MOTO ASSISTANCE za równorzędną z
    obecnością Policji na miejscu zdarzenia.

    Pozdrawiam

    Iwona Mazurek
    Biuro Komunikacji Korporacyjnej
    tel. 53-41-465 fax 581-23-07
    kom. 0504-299-033
    =========

    Byla to odpowiedz na zapytanie zadane za pomoca formularza
    znajdujacego sie na internetowej stronie Warty.

    W dziale "Czesto zadawane pytania" brak jest
    nasuwajacego sie, w zwiazku z obowiazywaniem od
    1.04.2004r : USTAWY
    z dnia 22 maja 2003 r.
    o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
    (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r.)

    a w niej, w szczegolnosci :

    Art. 16. 1. W razie zaistnienia zdarzenia objętego
    ubezpieczeniem obowiązkowym, o którym mowa w
    art. 4 pkt 1-3, osoba uczestnicząca w nim, z
    uwzględnieniem ust. 2, jest obowiązana do:

    i tu pkt.:

    "3) niezwłocznego powiadomienia
    Policji o zdarzeniu, a w szczególności o wypadku z
    ofiarami w ludziach, o wypadku powstałym w
    okolicznościach nasuwających przypuszczenie, że
    zostało popełnione przestępstwo , w szczególności
    przestępstwo drogowe lub zagrażające
    bezpieczeństwu uczestnikom ruchu drogowego."

    Jako Wasz wieloletni klient a mysle ze i wiekszosc
    majaca ubezpieczenie OC w Warcie, chcielibysmy
    znac wykladnie, sporzadzona przez naszego
    ubezpieczyciela w zwiazku z tym art. i odpowiedz
    na pytania: czy rzeczywiscie do kazdej kolizji nalezy
    wzywac Policje ? i kto ma pokrywac kwote
    mandatu ? - ktory jak wiemy jest niejako z
    automatu wlepiany wzywajacemu te sluzby

    W kazdym razie bylbym wielce usatysfakcjonowany ,
    gdyby takowa trafila do mojej skrzynki e-mail

    z powazaniem
    A.A.

  • 2. Data: 2004-01-08 11:14:39
    Temat: Re: Powiadamianie policji - jesy wykladnia Warty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "A.A." <a...@...pl> napisał w wiadomości

    Wczoraj w któryś wiadomościach wypowiedział się przedstawiciel bodajże
    KGP. Z ich interpretacji wynika, że kierujący ma obowiązek poinformować
    policję, co nie znaczy, że Policja ma obowiązek wykonywać jakiekolwiek
    czynności w tych sprawach. Równie dobrze dyżurny może poinformować
    kierującego, że policja nie przyjedzie.

  • 3. Data: 2004-01-08 14:01:05
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:btjmva$3n0$5@news.onet.pl...

    >Równie dobrze dyżurny może poinformować kierującego, że policja nie
    przyjedzie.

    Lecz z uwagi na jego trzęsidupstwo zawsze patrol wyśle.

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2004-01-08 14:07:30
    Od: " " <m...@g...pl>

    A.A. <a...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > lub zakresu odpowiedzialności cywilnej, ani na zwiększenie rozmiaru
    > szkody WARTA nie będzie korzystała z uprawnień zawartych w art.17

    I tu jest pies pogrzebany :)

    Bo jesli TU stwierdzi, iż jego zdaniem istnieją wątpliwości, co do przyczyn,
    przebiegu i nastepstw kolizji (a dla poszkodowanego wszystko może być jasne
    jak drut, żadnych wątpliwości)- a poszkodowany Policji nie zawiadomił - to
    wówczas i Warta i każde inne TU skwapliwie skorzysta z prawa do odmowy
    zapłaty odszkodowania :(

  • 5. Data: 2004-01-08 16:40:08
    Od: "A.A." <a...@...pl>

> [...]
    > jak drut, żadnych wątpliwości)- a poszkodowany Policji nie zawiadomił - to
    > wówczas i Warta i każde inne TU skwapliwie skorzysta z prawa do odmowy

    Ejze a czemu nie przeczytales co bylo napisane dalej :

[...]

    W czym wiec problem ?

    Nie widze tu zadnego psa ;-)

    Ja rzeczywiscie na polisie mam ten numer telefonu do : WARTA MOTO
    ASSISTANCE, komorka to juz niejako standard, wiec naprawde nie widze
    zadnego problemu.

    pozdrawiam
    A.A.

  • 6. Data: 2004-01-08 16:54:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@u...fm> napisał w wiadomości

    > Lecz z uwagi na jego trzęsidupstwo zawsze patrol wyśle.

    Żeby nie wiem jak się bał, to jednego patrolu w trzy miejsca nie wyśle i
    musi wybrać.

  • 7. Data: 2004-01-08 17:25:09
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > policję, co nie znaczy, że Policja ma obowiązek wykonywać jakiekolwiek
    > czynności w tych sprawach. Równie dobrze dyżurny może poinformować

    a w innych przedstawiciel policji, który stwierdził, że jak się ich
    zawiadomi, to trzeba czekać na przyjazd, a Policja na pewno będzie (bo
    musi) przyjeżdżać. Ciekawe kiedy interpretecja z Warszawy dotrze w teren ;)

    KG

  • 8. Data: 2004-01-08 19:31:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > a w innych przedstawiciel policji, który stwierdził, że jak się ich
    > zawiadomi, to trzeba czekać na przyjazd, a Policja na pewno będzie (bo
    > musi) przyjeżdżać. Ciekawe kiedy interpretecja z Warszawy dotrze w teren
    ;)

    Pewnie szybko, bo inaczej cały system stanie się niewydolny.

  • 9. Data: 2004-01-08 19:45:24
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Uzytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl>, nasmolil w
    wiadomosci news:btkb11$74i$3@news.onet.pl
    > Użytkownik "Leszek" <l...@u...fm> napisał w wiadomości

    > Żeby nie wiem jak się bał, to jednego patrolu w trzy miejsca nie wyśle i
    > musi wybrać.

    A pozniej wypowiadal sie jakis dyzurny z ktoregos komisariatu. Stwierdzil ze
    wrozka nie jest, tudziez szkalej kuli nie dostal od komendanta i
    stwierdzenie czy to mala szkoda czy nie jest NIEMOZLIWE do zrealizowania
    przez dyzurnego siedzacego za biurkiem. Innymi slowy WZYWAC GLINY !!!!

    Marcin

  • 10. Data: 2004-01-08 20:21:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin S." <t...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stwierdzenie czy to mala szkoda czy nie jest NIEMOZLIWE do zrealizowania
    > przez dyzurnego siedzacego za biurkiem. Innymi slowy WZYWAC GLINY !!!!

    To znaczy od strony uczestnika kolizji to oczywiście powiadamiać. Kwestią
    otwartą jest, czy policja ma obowiązek do każdego takiego zdarzenia jechać
    na miejsce. No i przede wszystkim, jaki to ma sens. No bo w ustawie jest
    zapis, że warunkiem uzyskania odszkodowania jest powiadomienie Policji,
    nie zaś bezpośrednia bytność policjanta na miejscu zdarzenia.

    Moim zdaniem powinien być oblig powiadomienia ubezpieczyciela. I on jak ma
    ochotę, to niech wyśle pracownika na miejsce, a jak nie to nie.
    Pamiętajmy, że jak Policja przyjedzie na miejsce drobnej stłuczki, to co
    najwyżej komuś da mandat. Innych jakiś ustaleń dokonywać nie będzie, bo po
    co. Tak więc, jeśli już ktoś będzie chciał wyłudzić w ten sposób
    odszkodowanie, to tak naprawdę to niewiele zmieni po za ty, że jednak
    będzie musiał wrak dowlec na domniemane miejsce zdarzenia.