  • 1. Data: 2002-01-12 01:19:45
    Temat: Poważny problem!!! Prosze co poradzicie? Raczej pilne
    Od: "Paweł S" <p...@k...chip.pl>

    Witam!!

    Mam problem, który jest o tyle poważny że nie powinno sie tak zostawić tą
    sprawe. Ja bym dał sprawe w sądzie. Problem dotyczy mojej kumpeli, ja chce
    jej pomóc. Jak ja sie o tym dowiedziałem, to zdębiałem.

    Kumpela jest głucha i studiuje na Politechnice, ma indywidualny tok studiów
    od 2 roku. 1 rok zaliczyła w miare dobrze, jest zdolna tzn nie miala
    większych problemów z zaliczaniem 1 roku. Problemy zaczeły sie w 2 roku z
    przedmiotu Asemblera, nie potrafiła tego zaliczyć. No to powtarzala 2 rok
    jeszcze raz i ten problem nadal został. Jest również na 3 roku. Mówi mi że
    ten gościu dołuje ją. Kazał chodzić na wykłady, konsultacje (Chodzila, ale
    przeciez ona jest głucha, głuchy nie zrozumie co na wykładzie jest) No to
    załatwiła u dziekana lekcje indywidualne, no i miała zajęcia indywidualne.
    Ale nie potrafiła go zrozumieć do końca, bo miała problemy ze zrozumieniem.
    Tłumaczył i tłumaczył, ale wmówił jej że wymaga systematyczności i to i to.
    I to wmawianie doprowadziło do tego, że ją wykończyło to, załamała sie
    psychicznie. Nie chodziła potem na konsultacje, bo wiadomo załamała sie tym.
    Przez tego gościa miala problemy z zaliczeniem innych przedmiotów. Poczuła
    sie rozgoryczona, bo inni studenci nie pisali tych programów, załatwili
    gotowce i jako tako zaliczyli. Czuje sie oszukana, że takie przekręty robią
    na uczelni. Mówiła że płakała przy nim... Prosila tego psorka o
    udostepnienie jego wykładów, powiedział zeby od kolegów, koleżanek to
    załatwiła sobie.Ale z tym jest trudno!. Psor zaczal potem gadac jak on sam
    studiowal (Ludzie! Co ją to obchodzi, jak psor studiował!!! )Rozmawiała z
    dziekanem, ale okazuje się ze dziekan broni tego psorka. Dziekan przyznał
    sie jej, ze są przyjaciółmi, mówi że jest łagodny itd... Wg. mnie
    wykładowca nie miał prawa tak ją dołować! Teraz jest taka sytuacja że chce
    zrezygnować ze studiów, bo psychicznie ją zdołowal. Najpierw powiedziala
    sekretarce ze chce zrezygnować, a ona byla w szoku mówi: "pani chce
    zrezygnować?" I powiedziała że szkoda jej zdrowia, w pon. będzie ostatni
    (być może) raz rozmawiać z dziekanem o rezygnacji. Gdyby nie miala problemów
    z tym psorkiem to dalej by studiowała, ten psor ją całkowicie zniechęcił do
    tego. Próbowała wynegocjować żeby ten przedmiot odłożyć, zmienic psorka, ale
    to niemoźliwe. W sumie dziekan przekładał juz 3 razy ten przedmiot, czuła
    taką presje, że......

    Przecież nie każdy jest taki mądry, że zrozumie to odrazu. Sa takie rzeczy
    że człowiek nawet miesiącami myśli i nie kuma nadal.
    A poza tym, to że jest głucha to nie znaczy że gorsza. Sama skończyła
    normalne dla słyszących Liceum z dobrymi wynikami.

    Doradziłem jej żeby spróbowała chociaż przenieść sie, ale nie ma takiego
    kierunku na innych uczelniach. Doradziłem żeby u dziekana załatwiła być moze
    Licencjat, ale nie ma tam Licencjatu. Przecież szkoda tracić to co sie
    nauczyła.

    Mi powiedziała że pogodziła juz sie z rezygnacją, ja natomiast bym walczył.
    Jeżeli ktoś doradzi coś sensownego, to chętnie wysłucham.

  • 2. Data: 2002-01-12 09:57:17
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Dnia Sat, 12 Jan 2002 02:19:45 +0100, Paweł S (p...@k...chip.pl)
    pisze na pl.soc.prawo:

    > Mi powiedziała że pogodziła juz sie z rezygnacją, ja natomiast bym walczył.
    > Jeżeli ktoś doradzi coś sensownego, to chętnie wysłucham.

    To nie ta grupa. Na jakiejś o psychologii poszukaj...

    A zresztą to raczej powinna się postarać znaleźć kumpla/kumpelę, którzy
    jej wytłumaczą to i owo... Co to, studentów zamykają teraz w klatkach
    poza uczelnią? Ja studiuję i często albo do mnie się ktoś zgłasza po
    wyjaśnienia jakichś spraw, albo ja do kogoś, i wiedza przepływa
    normalnie. Co z tego że jest niesłysząca? A od czego Gadu-Gadu, czy ICQ,
    żeby ze znajomymi z roku się pokonsultować?

    Wojny z psorami się (prawie nigdy) nie wygra. Trzeba za to sobie radzić -
    czyli Ty, jako kumpel, wspieraj koleżankę psychicznie, żeby nie robiła
    głupot. To, co opisałeś jako działanie psora, jest zupełnie normalne i
    tak robi całkiem sporo wykładowców... Problemem tu nie jest ten facet,
    tylko to, że dziewczyna nie potrafi zadbać o siebie i JAKOŚ zdobyć wiedzy
    (od kolegów, z dodatkowych książek poleconych przez psora, itp).

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,

  • 3. Data: 2002-01-12 11:28:25
    Od: "Paweł S" <x...@x...pl>

    > To nie ta grupa. Na jakiejś o psychologii poszukaj...

    Tak zgadza sie, więc sorry że nie ta grupa.

> [...]
    > normalnie. Co z tego że jest niesłysząca? A od czego Gadu-Gadu, czy ICQ,
    > żeby ze znajomymi z roku się pokonsultować?

    No ale jak widzisz miała indywidualnie lekcje bezpośrednio z tym psorkiem.
    Ale jakoś nie mogła tego znieść. Bo źle się czuła przy nim. Koledzy i
    koleżanki mało co chcieli pomóc(zaliczyli i mieli problem z głowy),
    niektórzy zaliczali to nieuczciwie. I to nieuczciwe traktowanie przez
    innych, spowodowało że czuła się źle.

> [...]
    > tylko to, że dziewczyna nie potrafi zadbać o siebie i JAKOŚ zdobyć wiedzy
    > (od kolegów, z dodatkowych książek poleconych przez psora, itp).

    Nie do końca się z tym zgadzam. Przeciez 1 rok zaliczyła normalnie! Problem
    pojawił się z tym przedmiotem Asemblerem. Mimo że 2 rok powtarzała to ten
    gościu ją zdołował.

    Radze jeszcze raz to przeczytać, bo widze że źle zrozumiałeś.

  • 4. Data: 2002-01-12 11:41:47
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 12 Jan 2002, Paweł S wrote:

    > Witam!!
    >
    > Mam problem, który jest o tyle poważny że nie powinno sie tak zostawić tą
    > sprawe. Ja bym dał sprawe w sądzie.

    Sądy powszechne nie są władne do rozstrzygania w wewnętrznych sprawach
    uczelni. Szanse na uzyskanie korzystnego orzeczenie na drodze
    administracyjnej (NSA) również są znikome.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 5. Data: 2002-01-12 12:33:22
    Od: "Paweł S" <x...@x...pl>

    > Sądy powszechne nie są władne do rozstrzygania w wewnętrznych sprawach
    > uczelni. Szanse na uzyskanie korzystnego orzeczenie na drodze
    > administracyjnej (NSA) również są znikome.

    Spodziewałem się tej odpowiedzi, ale to jest po prostu chore!!!
    Nic, tylko zwariować w takim głupim kraju.

    Pozdrawiam Paweł S.

  • 6. Data: 2002-01-12 14:54:51
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 12 Jan 2002, Paweł S wrote:

    > Spodziewałem się tej odpowiedzi, ale to jest po prostu chore!!!

    Chore? Zastanów się co mówisz. Stosunek między studentem a uczelnią nie
    jest stosunkiem cywilnoprawnym, bliższy jest podporządkowaniu
    administracyjnemu, więc nie ma mowy o rozstrzyganiu sporów przez sądy
    cywilne (niedopuszczalność drogi sądowej). Spory te powinny być załatwiane
    w sposób przewidziany w statutach uczelni, regulaminach studiów itd.,
    których treść i zakres reguluje ustawa o szkolnictwie wyższym.

  • 7. Data: 2002-01-12 16:23:00
    Od: "Paweł S" <x...@x...pl>

> [...]
    > w sposób przewidziany w statutach uczelni, regulaminach studiów itd.,
    > których treść i zakres reguluje ustawa o szkolnictwie wyższym.

    Zgadzam sie z Tobą, co do tego powyższego.

    Miałem na myśli to co sie dzieje obecnie na uczelniach (prekręty przy
    examach, lewe prace magisterskie itd) Faktem jest, ze nie idzie to
    wyeliminować. Zawsze znajdą sie tacy co wolą sobie ułatwić studiowanie.

    Pozdrawiam Paweł S.

  • 8. Data: 2002-01-12 19:18:08
    Od: "Wieca" <w...@p...onet.pl>

    Jeżeli umie a jest dołowana przez profesora - pozostaje egzamin komisyjny.
    To się daje zdać.
    Jeżeli nie może pojąć podstaw assemblera (a nie jest to takie rzadkie) to
    sorry. Nic nie jest jej w stanie pomóc poza nauką.

    Pozdrawiam
    Wieca

  • 9. Data: 2002-01-12 21:30:53
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    | Mam problem, który jest o tyle poważny że nie powinno sie tak zostawić tą
    | sprawe. Ja bym dał sprawe w sądzie. Problem dotyczy mojej kumpeli, ja chce
    | jej pomóc. Jak ja sie o tym dowiedziałem, to zdębiałem.

    Czy istnieje u Was samorząd studencki?!!!!!!!!!!!!!!!!

    U mnie jak się samorząd uprze to nikt nie jest w stanie ani wylecieć ani
    zrezygnować :o)

    W dodatku dziewczyna nie będzie się czuła osamotniona.

    Pozdrawiam,

    Marcin.

  • 10. Data: 2002-01-12 21:32:05
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    |Spory te powinny być załatwiane
    | w sposób przewidziany w statutach uczelni, regulaminach studiów itd.,
    | których treść i zakres reguluje ustawa o szkolnictwie wyższym.

    A to nie prawo?

    Marcin.