  • 1. Data: 2002-03-27 08:20:23
    Temat: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>

    Reklamowalem pekniętą rame rowerową (wartość ok. 900 - 1000 zł ). Na
    odpowiedź czekalem jakis miesiąc.Reklamacja zostala odrzucona. Moim zdaniem
    nie slusznie, ale nie wiele na to poradze. Na dodatek musze zaplacić koszty
    przesylki. Jakieś 50 zł. W karcie gwarancyjnej termin reklamacji wynosi 14
    dni. Czytalem, że jezeli gwarant nie rozpatrzy reklamacji w terminie 14 dni
    to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak mam
    dochodzić swoich praw. Za pomoc z góry dziękuje.

  • 2. Data: 2002-03-27 09:01:27
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

> [...]
    > to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak mam
    > dochodzić swoich praw. Za pomoc z góry dziękuje.

    Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli nie
    uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
    podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
    skuteczna w działaniu.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-03-27 10:57:12
    Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl> napisał
    w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...

  • 4. Data: 2002-03-27 10:59:10
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
    > podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i

    Może jednak w odwrotnej kolejności i dodatkowo bez zbędnej zwłoki.
    Sprawa może nie być taka oczwista o czym niżej.
    Poza tym może jeszcze coś źle zrobi np. nie określi żądania
    i...

    "Zawiadomienie [...] o wadzie jest jedynie notyfikacją wady
    i nie jest tożsame z reklamacją, która powinna ponadto
    precyzować roszczenia kupującego z tytułu rękojmi.
    Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że pozwany
    utracił roszczenia z rękojmi."
    (fragment uzasadn. wyroku s.apel. I ACa 331/00)

    i podobnie

    "Zawiadomienie sprzedawcy o wadliwości przedmiotu sprzedaży
    przed upływem zawitego terminu otwiera jedynie kupującemu możliwość
    obrony przed roszczeniami sprzedawcy z tej samej umowy sprzedaży
    w drodze podniesienia zarzutu z rękojmi (art. 568 § 3 k.c.),
    nie otwiera mu natomiast drogi do dochodzenia uprawnień z rękojmi
    po upływie tegoż terminu." (wyrok s.apel. I ACa 389/00)

    Swoją drogą to też zależy komu zgłaszał poprzednią reklamację.
    Jeśli np. producentowi a nie sprzedawcy, to może być małe zamieszanie
    bo jest dowód na to, że reklamował miesiąc temu a więc
    wykrył wadę również co najmniej miesiąc temu
    zatem __sprzedawca__ może bronić się upływem miesięcznego
    terminu zawitego na zgłoszenie wady i.... w związku z tym utratą
    uprawnień kupującego z tyt. rękojmi na podstawie KC.

    Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi
    za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie
    w ciągu miesiąca od jej wykrycia," ...

    Co wtedy?
    Art. 5 czy 471 kc?
    oczywiście pod warunkiem, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.

  • 5. Data: 2002-03-27 14:42:27
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Mar 2002, Arcik wrote:

> [...]
    > to uwarza sie że zostala ona uznana. Czy to prawda? Jezeli tak, to jak mam

    Nie, bo to dotyczy rękojmi, a nie gwarancji.

    Roszczenia z gwarancji powinny być załatwiane niezwłocznie, przez czas
    przez który rzecz pozostaje w posiadaniu gwaranta bieg gwarancji jest
    zawieszony.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-03-27 14:45:37
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    Chyba żeby sprzedawca podstępnie zataił wadę.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-03-27 18:11:26
    Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    >
    > Roszczenia z gwarancji powinny być załatwiane niezwłocznie, przez czas
    > przez który rzecz pozostaje w posiadaniu gwaranta bieg gwarancji jest

    Niebardzo rozumiem.
    Ccyli jezeli gwarant posiada rzecz np. rok to gwarancja nie biegnie.
    Chyba cos zle zrozumialem.

  • 8. Data: 2002-03-27 18:14:41
    Od: "Arcik" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz C." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co wtedy?
    > Art. 5 czy 471 kc?
    > oczywiście pod warunkiem, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.

    Rękojmi po uplywie roku od zakupu nie obowiazuje. Mnie chodzi o nie
    dotrzymanie terminu gwarancji.