  • 1. Data: 2002-03-26 22:09:21
    Temat: Rzecznik Praw Obywatelskich
    Od: antymon <a...@o...pl>

    mam glupie czysto teoretyczne pytanie
    biorac pod uwage zasade trojpodzialu wladzy
    do "ktorej" z wladz zaliczamy Rzecznika Praw Obywatelskich ?

    z gory dzieki za pomoc w tym idiotyzmie
    antymon

  • 2. Data: 2002-03-26 22:11:31
    Temat: Re: Rzecznik Praw Obywatelskich (przepraszam)
    Od: antymon <a...@o...pl>

    przepraszam za 3 identyczne posty
    moj klinet zaczyna chyba fixowac :(
    antymon

  • 3. Data: 2002-03-26 22:51:32
    Temat: Re: Rzecznik Praw Obywatelskich
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, antymon wrote:

    > biorac pod uwage zasade trojpodzialu wladzy
    > do "ktorej" z wladz zaliczamy Rzecznika Praw Obywatelskich ?

    Do żadnej - RPO jest organem kontrolnym, podobnie jak NIK czy KRRiTV, nie
    podlega rządowi tylko Sejmowi, więc nie może być zaliczony do władzy
    wykonawczej. Polecam lekturę rozdziału 9 Konstytucji.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-03-26 23:50:14
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    Użytkownik "antymon" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mam glupie czysto teoretyczne pytanie
    > biorac pod uwage zasade trojpodzialu wladzy
    > do "ktorej" z wladz zaliczamy Rzecznika Praw Obywatelskich ?

    Do żadnej, RPO nie posiada uprawnień władczych. Genetycznie wywodzi się od
    parlamentu i przed nim jest odpowiedzialny, ale to nie zmienia faktu, że
    nie można go zaliczyć do żadnej z władz.

    Marcin.

    Marcin.

  • 5. Data: 2002-03-28 08:04:20
    Od: Piotr Szkudlarek <s...@w...com.pl>

    Do wladzy wykonawczej. Choc jest specyficznym organem - kontrolnym a nie
    wladczym.

    A swoja droga - Prezes rady Ministrow tez podlega tylko Sejmowi. Czy to
    znaczy, ze nie jest organem wladzy wykonawczej?

    A co do KRRiTV - czy aby ten organ nie ma umocowania do wydawania decyzji
    koncesyjnych?

    Piotr Szkudlarek

  • 6. Data: 2002-03-28 09:10:06
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    > Do wladzy wykonawczej. Choc jest specyficznym organem - kontrolnym a nie
    > wladczym.

    RPO?! A co on wykonuje? Skąd taki wniosek?! vide art. 10 ust. 2 Konstytucji.

    > A swoja droga - Prezes rady Ministrow tez podlega tylko Sejmowi. Czy to
    > znaczy, ze nie jest organem wladzy wykonawczej?

    No nie, dość dużą rolę odgrywa tu też Prezydent, który desygnuje kandydata i
    może np odmówić przyjęcia dymisji. Poza tym preier jak i cały rząd nie
    "podlega" ale "ponoszą odpowiedzialność" (art. 157 Konstytucji) przed
    Sejmem. To jest co innego i oznacza np. zakaz wkraczania przez ustawodawcę w
    sferę zastrzeżoną dla administracji poprzez stanowienie norm indywidualnych
    i konkretnych (vide orz. TK K. 19/95).

    > A co do KRRiTV - czy aby ten organ nie ma umocowania do wydawania decyzji
    > koncesyjnych?

    Rada jest tzw. "niezależnym organem regulującym", czyli instytucją która
    została właśnie po to powoana, aby jej kompetencji nie wykonywały organy
    władzy wykonawczej.

    Marcin.

  • 7. Data: 2002-03-28 15:02:26
    Od: "Ryszard Pikuła" <t...@p...gazeta.pl>

    Rzecznik praw... A czy ktos usilowal wyslac maila do Rzecznika z jego strony?
    czy sie to komus udalo, bo mnie nie a chcialem mu wysalac takiego maila:
    Nowe zadania Policji i Prokuratury

    Sad Okręgowy w Krakowie wyznacza nowe zadania dla Prokuratorów - obronę
    piratów drogowych, zabójców młodych ludzi - przed kara -.

    W sprawie o której tutaj mowa, kierowca w Nowej Hucie dnia 29 paźdź. 2001,
    zabił dwoje młodych ludzi. Policja i Prokurator Rejonowy w Nowej Hucie
    uchylili się od przesłuchania świadków.
    Sad Rejonowy nakazał Prokuratorowi wykonać niezbędne czynności śledcze mi.in.
    przesłuchanie świadków.
    Prokurator od tego zarządzenia Sadu Rejonowego w Nowej Hucie odwołał się do
    Sadu Okręgowego w Krakowie. Sad Okręgowy widocznie uznał, ze sprawa śmierci
    dwojga młodych ludzi 24 i 18 lat jest zbyt błaha aby przesłuchiwać świadków i
    uwzględnił zażalenie Prokuratora.

    Dla idetyfijkacji sprawy sygn. akt w Sądzie Rejonowym w Nowej Hucie
    ZK 147/02/N -
    Autorem informacji jest ojciec ofiary wypadku Ryszard Pikuła,
    tel, (22) 8320732