  • 1. Data: 2002-06-17 08:57:53
    Temat: Potrącenie dziecka na pasach
    Od: "rudziaFFka" <r...@n...pl>

    Witam serdecznie.
    Waszą grupę poleciła mi Siekierka :)
    Pytanie dotyczy dziewczynki z domu dziecka - trzynastolatki potrąconej
    na pasach (dwa samochody stały, przepuszczały dzieci, trzeci uderzył,
    zdarzenie z zeszłej środy). Dziewczynka (13 lat) przebywa w domu
    dziecka, jednak matka posiada prawa rodzicielskie.
    Dziecko jest poturbowane, ale ponieważ zauważyło samochód, zdołało
    uniknąć pełnego uderzenie i tylko wywróciła się i obtłukła mocno nogę.
    Pytanie dotyczy sprawy cywilnej - o odszkodowanie dla dziewczynki.

    Mam wrazenie, że z powództwem cywilnym powinien wystąpić dyrektor
    placówki, bądź wychowawca (reprezentant opiekuna prawnego z ramienia
    domu dziecka), matka zapewne może być oskarżycielem posiłkowym? Jak
    powinien być skonstruowany pozew (potrzebuję jak najwięcej
    podpowiedzieć, ponieważ pani wychowawczyni prezentuje wiedze znacznie
    niższą od mojej, a po wypadku nic nie zostało zrobione), ile jest
    czasu na wykonanie obdukcji (na Sobieskiego zapewne?); czy adwokat
    jest niezbędny - ponieważ wiem, że ani dom dziecka, ani matka nie
    dysponują odpowiednimi środkami - ja też nie mogę podjąć się tego,
    ponieważ musiałabym zrezygnować z dalaszej opieki :(
    Ile czasu ma dom dziecka na skonstruowanie pozwu? czy pozew nie
    powinien być składany po zamknięciu sprawy (z urzędu?) i wydaniu
    orzeczenia sądowego? a jeżeli takiej nie będzie (możlliwa jest chyba
    tylko mandat???), to co dalej - wiem, że dziecku należy się tak czy
    tak odszkodowanie....
    Zapewne pominęłam wiele ważnych kwesti - za wskazanie mi ich ędę
    bardzo wdzięczna.

    Bardzo będę Wam wdzięczna.

    Monika, w imieniu Ani
    serdeczności:)

  • 2. Data: 2002-06-17 15:53:15
    Temat: Re: Potrącenie dziecka na pasach
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "rudziaFFka" <r...@n...pl> wrote <aek83n$8fg$1@news.tpi.pl>:

    >Witam serdecznie.
    Witam równie serdecznie.

    >Zapewne pominęłam wiele ważnych kwesti - za wskazanie mi ich ędę
    >bardzo wdzięczna.

    Napisz na [priv}, postaram się Wam pomóc. Przed odpowiedzia skasuj
    "TNIJ.TO." z adresu.

    Pozdr.