    From: "A.J." <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Poświdczenie nieprawdy, wyłudzenie?
    Date: Fri, 3 Oct 2003 18:57:08 +0200
    Sender: 1...@p...onet.pl@pb197.kielce.cvx.ppp.tpnet.pl

    Witam,
    moja sprawa wygląda tak:
    Prowadzę działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu
    w bloku. W miesiacu 05.2002 zgłosili się do mnie na kontrolę
    dwaj lekko podchmieleni, anonimowi (nie ujawnili swych danych
    nawet na protokole) monterzy z Zakładu Energetycznego.
    Szukając "dziury w całym" stwierdzili w efekcie "nadużycie
    taryfowe". Zakład wystawił więc fakturę VAT za jakieś
    "składniki zmienne przesyłowe" i temu podobne określenia,
    na kwotę 341,95 zł. Od tego czasu zacząłem domagać się
    podstawy prawnej tego "nadużycia" i wystawienia takiej
    faktury. Po kilku miesiącach przysłali mi wezwanie do zapłaty
    grożąc postępowaniem egzekucyjnym. Zapłaciłem.
    Po kilkumiesięcznej wymianie korespondencji, w 02.2003r
    poinformowano mnie jednak, że zakład wycofuje się z tej
    kwalifikacji i podejmuje decyzję o anulowanie faktury VAT.
    Zwrotu wpłaconych im pieniędzy nie otrzymałem jednak do dziś !

    Co zatem powinienem zrobić z tym fantem? W świetle tego co
    przeczytałem we wczorajszej Rzeczypospolitej (na żółtych
    stronach) kwalifikuje mi się to jako poświadczenie nieprawdy.
    Może wyłudzenie również? Fakturę tę wystawiono bowiem
    bezprawnie, w celu wprowadzenia w błąd mojej osoby dla
    doprowadzenia mnie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

    Co robić? Jak zainteresować tym Prokuraturę, Urząd Skarbowy?
    Może ktoś mógłby mi pomóc organizacyjnie, w sformułowaniu
    odpowiednich dokumentów? Pomóżcie. Kwota nie jest zbyt
    wysoka, ale metody takich kontroli obezwładniające. Tym bardziej,
    że ci ludzie, ich koledzy również, nagminnie zastraszają ludzi,
    naciągając na odpłatne wymiany plomb na licznikach, wymiany
    gniazdek na takie z "bolcem", zerowanie instalacji, itp. Znam kilka
    przykładów, pieniądze z ręki do ręki, bez dokumentów - od ludzi
    starszych, samotnych.
    Jan A.