  • 1. Data: 2003-03-28 16:11:34
    Temat: Posrednictwo w sprzedazy
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Mam pytanie w sprawie posrednictwa w sprzedazy. Posiadam internetowy serwis
    cieszacy sie spora popularnoscia.
    Znajduje sie tam dzial ogloszenia. Chcialem posredniczyc w sprzedazy. W jaki
    sposob tego dokonac? Jaka umowe trzeba spisac?
    Interesuje mnie procent od sprzedanej rzeczy.
    Bede niezmiernie wdzieczny za wszelkie rady.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2003-03-29 07:37:21
    Temat: Re: Posrednictwo w sprzedazy
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sposob tego dokonac? Jaka umowe trzeba spisac?
    > Interesuje mnie procent od sprzedanej rzeczy.
    > Bede niezmiernie wdzieczny za wszelkie rady.

    Aby być jak najbardziej w porządku to rejestrujesz działalność gospodarczą,
    płacisz podatki itp. opłaty, wystawiasz faktury i rachunki i tylko liczysz
    kasę.
    Rozumiem, że chcesz kupować taniej, sprzedawać drożej a różnicę mieć dla
    siebie... Typowy mały biznes. Powodzenia!

    Ewentualnie z każdym kto chce coś sprzedać za Twoim pośrednictwem zawierasz
    umowę zlecenie.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-03-29 14:25:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piszesz niejasno. Ja Twój problem rozumiem nieco odmiennie, niż Krzyskie.
    Rozumiem, że chciałbyś pobierać prowizję o tego, co zostanie sprzedane na
    skutek ogłoszenia w Twoim portalu. Jeśli tak, to raczej daj sobie spokój.
    Bez względu na formę zawarcia umowy (no bo podpis elektroniczny, to raczej
    obecnie jeszcze bardziej teoria, więc umowy musiałbyś zawierać pisemnie by
    mieć jakąś podstawę roszczenia) pozostaje dość poważny kłopot z ustaleniem
    wynagrodzenia. Załóżmy, że umieszczę ogłoszenie: "sprzedam samochód - cena
    10.000 zł". Zgodnie z umową z Tobą powinienem odpalić Ci załóżmy 10% - 1.000
    zł. Tylko jak udowodnisz, że do sprzedaży doszło dzięki Twojemu portalowi?
    Jak Ci nie zapłacę, to co? Moim zdaniem skórka nie warta wyprawki. Kłopotów
    masa, a zysk raczej mało opłacalny. Tym bardziej, że i w tym wypadku
    musiałbyś zarejestrować działalność gospodarczą, a to już generuje pewne
    stałe koszty: ZUS, US itd. Serdecznie odradzam.

  • 4. Data: 2003-03-29 19:34:07
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

> [...]
    > musiałbyś zarejestrować działalność gospodarczą, a to już generuje pewne
    > stałe koszty: ZUS, US itd. Serdecznie odradzam.

    Chodzi mi dokladnie o to o czym piszesz. Dzialalnosc gospodarcza juz mam,
    wiec to niestanowi problemu. Dzial ogloszenia cieszy sie spora
    popularnoscia. Widze jednak ze to jest zbyt duzy problem i chyba byloby
    bardzo duzo roboty papierkowej wiec zrezygnuje z tego pomyslu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

    PS Dziekuje za dobre rady.

  • 5. Data: 2003-03-30 20:46:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zamiast tego proponuję opłatę za ogłoszenie. niech będzie 1 zł na Twoje
    konto. Skoro twierdzisz, że program cieszy się powodzeniem, to może chwyci.