  • 1. Data: 2003-03-28 13:18:39
    Temat: Rozwód, separacja
    Od: "dklog" <d...@w...pl>

    Złożyłem wniosek o orzeczenie separacji. Moja przyszła ex-żona zaangażowała
    w swoją obronę (przed czym?) prawnika. Czy powinienem skorzystać z
    przysługującego mi prawa do adwokata z urzędu, czy lepiej byłoby zatroszczyć
    się o współpracę z prawnikiem, który specjalizuje się w sprawach
    "rozwodowych" odpłatnie?

  • 2. Data: 2003-03-28 13:29:56
    Temat: Re: Rozwód, separacja
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "dklog" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zatroszczyć
    > się o współpracę z prawnikiem, który specjalizuje się w sprawach

    Mysle, ze ma Pan jeszcze czas na prawnikow...
    a "przyszla ex"... no coz... moze sie boi, ze Pan
    jej jakis nume wytnie...

    Nooo chyba, ze rzeczywiscie chce Pan jej "numer wyciac"..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-03-28 14:20:20
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "dklog" <d...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    zatroszczyć
    > się o współpracę z prawnikiem, który specjalizuje się w sprawach

    W zasadzie nie w swoja obrone, ale w obronie swoich interesow. Przy
    orzeczeniu separacji jest to rownie waznie jak przy rozwodzie, bo i tutaj
    ustaje wspolnosc majatkowa i mozliwe jest orzeczenie swiadczen
    alimentacyjnych.
    Nie bylbym taki pweny, ze przysluguje Ci prawo po adwokata z urzedu. Nikt
    Cie tu przeciez nie chce wsadzic do wiezienia. W sprawach cywilnych i
    rodzinnych prawo do adwokata z urzedu jest rzadkoscia (art. 117 § 1 w zw. z
    art. 113 § 1 kpc).
    Czy potrzebny Ci prawnik - to zalezy. Zalezy od tego, czy potencjalnie
    istnieje mozliwosc, ze obciaza Cie alimentami na rzecz zony w separacji i od
    tego, komu mozna przypisac wine za zupelny rozklad pozycia malzenskiego.
    Jesli Ty jestes potencjalnie wylacznie winny, to radzilbym jednak poszukac
    sobie adwokata.

    --
    pozdr
    Przemek