  • 1. Data: 2002-03-15 18:50:32
    Temat: Posiadanie kuszy podwodnej
    Od: <3...@w...pl>

    1.Czy wolno posiadać kuszę podwodną?
    2.Czy wolno z niej polować na ryby?

    Bardzo proszę o odpowiedź.

    duhem

  • 2. Data: 2002-03-16 20:25:32
    Temat: Re: Posiadanie kuszy podwodnej
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik <3...@w...pl> napisał:

    > 1.Czy wolno posiadać kuszę podwodną?

    Trzeba mieć zezwolenie.

    > 2.Czy wolno z niej polować na ryby?

    AFAIK nie. Ta metoda uznawana jest za kłusowniczą.

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 3. Data: 2002-03-17 11:19:23
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba mieć zezwolenie.

    > AFAIK nie. Ta metoda uznawana jest za kłusowniczą.

    Nie potrzeba zezwolenia.Jest to taka sama bron jak widly ogrodnicze.A
    polowac wolno pod woda na wyznaczonych akwenach.Popytaj w Zwiazku
    wedkarskim.

    Leszek

  • 4. Data: 2002-03-17 12:27:12
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał:

    > Nie potrzeba zezwolenia.Jest to taka sama bron jak widly ogrodnicze.A
    > polowac wolno pod woda na wyznaczonych akwenach.Popytaj w Zwiazku
    > wedkarskim.

    Spytałem się sąsiada policjanta i jednocześnie prezesa koła
    wędkarskiego.

    Odpowiedział co następuje :-)

    W Poznaniu ZO PZW w ubiegłym roku
    wydało tylko 2 zezwolenia na połów.
    Kusza jest tak samo traktowana jak broń i
    potrzeba zezwolenia z MSW.

  • 5. Data: 2002-03-17 20:12:06
    Od: d...@w...sobie.to

    Tomasz Śląski <t...@s...pl> wrote:

    > Spytałem się sąsiada policjanta i jednocześnie prezesa koła
    > wędkarskiego.

    > Odpowiedział co następuje :-)

    Ale ktory z nich tak odpowiedzial?

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    15. Buy a plant. Sleep with it at night. Talk to it. After a few

  • 6. Data: 2002-03-17 20:48:15
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik <d...@w...sobie.to> napisał:

    > Ale ktory z nich tak odpowiedzial?

    Jeden i ten sam. Sąsiad jest policjantem i wedkarzem jednocześnie.

  • 7. Data: 2002-03-18 14:05:07
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >
    > Nie potrzeba zezwolenia.Jest to taka sama bron jak widly ogrodnicze.A
    > polowac wolno pod woda na wyznaczonych akwenach.Popytaj w Zwiazku

    USTAWA
    z dnia 18 kwietnia 1985 r.
    o rybactwie śródlądowym.

    (Tekst pierwotny: Dz. U. 1985 r. Nr 21 poz. 91)
    (Tekst jednolity: Dz. U. 1999 r. Nr 66 poz. 750)

    Art. 7. 1. Za amatorski połów ryb uważa się pozyskiwanie ich wędką lub
    kuszą.

    2. Amatorski połów ryb może uprawiać osoba posiadająca dokument uprawniający
    do takiego połowu, zwany dalej "kartą wędkarską" lub "kartą łowiectwa
    podwodnego", a jeżeli połów ryb odbywa się w wodach uprawnionego do
    rybactwa - posiadająca ponadto jego zezwolenie.

    3. Z obowiązku posiadania karty wędkarskiej są zwolnione osoby do lat 14, z
    tym że mogą one uprawiać amatorski połów ryb wyłącznie pod opieką osoby
    pełnoletniej posiadającej taką kartę.

    4. Z obowiązku posiadania karty wędkarskiej lub karty łowiectwa podwodnego
    są zwolnieni cudzoziemcy czasowo przebywający w Polsce, posiadający
    zezwolenie, o którym mowa w ust. 2. Z obowiązku tego zwolnione są także
    osoby uprawiające amatorski połów ryb w wodach uprawnionej do rybactwa osoby
    fizycznej, jeżeli uzyskały od niej zezwolenie na połów w tych wodach.

    5. Kartę wędkarską lub kartę łowiectwa podwodnego wydaje starosta, po
    złożeniu przez osobę zainteresowaną egzaminu ze znajomości ochrony i połowu
    ryb przed komisją powołaną przez społeczną organizację amatorskiego połowu
    ryb; z obowiązku składania egzaminu są zwolnione osoby posiadające średnie
    lub wyższe wykształcenie rybackie.

    6. Osoba, wobec której orzeczono cofnięcie karty wędkarskiej lub karty
    łowiectwa podwodnego, może przystąpić do powtórnego egzaminu najwcześniej po
    upływie terminu, o którym mowa w art. 27 ust. 2 pkt 3.

    7. Społeczna organizacja amatorskiego połowu ryb za przeprowadzenie
    egzaminu, o którym mowa w ust. 5, pobiera opłaty w wysokości przez siebie
    ustalonej.

    8. Uprawniony do rybactwa za wydane zezwolenie na uprawianie amatorskiego
    połowu ryb może pobierać opłatę w wysokości przez siebie ustalonej.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
    z dnia 12 listopada 2001 r.

    w sprawie połowu ryb oraz warunków chowu, hodowli i połowu innych organizmów
    żyjących w wodzie.

    § 3. 1. Amatorski połów ryb kuszą może uprawiać osoba posiadająca kartę
    łowiectwa podwodnego, której wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

    2. Amatorski połów ryb kuszą uprawia się:

    1) wyłącznie w porze dziennej: po upływie godziny od wschodu słońca, nie
    później jednak niż na godzinę przed zachodem słońca,

    2) kuszą napinaną siłą mięśni, miotającą harpun na uwięzi, który nie może
    mieć więcej niż 3 ostrza rozstawione w taki sposób, aby nie wykraczały poza
    obwód koła o średnicy 30 mm; konstrukcja harpuna powinna umożliwiać łatwe
    oddzielanie ostrza od jego trzonu,

    3) w promieniu nie większym niż 50 m od ustawionego na powierzchni wody
    pływaka koloru żółtego o wyporności co najmniej 5 litrów; pływak ustawiany
    jest na czas połowu przez osobę dokonującą połowu ryb kuszą,

    4) w taki sposób, aby kusza podczas napinania i zwalniania była w całości
    zanurzona w wodzie,