    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Porzucone oprogramowanie
    Date: Mon, 19 Oct 2015 17:57:57 +0200

    W dniu 19.10.2015 o 09:05, Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jakie są zasady postępowania z porzuconym
    > oprogramowaniem? Przykład: jest sobie maszyna, w której zainstalowana
    > jest aplikacja zapewniająca wprowadzanie parametrów pracy, podgląd stanu
    > maszyny itp. Aplikacja zabezpieczona jest przed kopiowaniem programowo
    > kluczem licencyjnym. Komputer, na którym została zainstalowana, dogorywa
    > i zostaje wymieniony. Producent aplikacji stwierdza, że "program jest
    > całkowicie wycofany i niewspierany technicznie". Czy możliwe jest
> [...]
    Problem nie ma nic wspólnego z tzw. porzuconym oprogramowaniem.
    Tu by chodziło np. o niewspierany już system Windows XP, którego
    licencji nie miałeś a chciałbyś zainstalować.
    Niestety prawo autorskie działa przez 70 lat. (moim zdaniem granda)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Abandonware

    A twoje oprogramowanie zostało kupione, jak piszesz bez przypisania do
    komputera. Więc w czym problem poza sprawami technicznymi?.
    Łatwo dostępny napęd dyskietek zresztą podłączysz po USB.
    Zrobienie sobie kopi na nowym nośniku też jest dozwolone prawem.