  • 1. Data: 2004-05-27 10:40:55
    Temat: proba uscislenia definicji
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    witam, i proszę o wyjaśnienie słowa "lub" w definicji z kodeksu spółek
    handlowych:

    [pod pojęciem:]
    4) spółka dominująca
    [rozumiemy]
    spółkę handlową w przypadku, gdy:
    d) członkowie jej zarządu *lub* członkowie jej rady nadzorczej stanowią
    więcej niż połowę członków zarządu innej spółki kapitałowej (spółki
    zależnej)

    chodzi mi o przypadek kiedy członkowie zarządu *razem* z członkami rady
    nadzorczej stanowią 66% członków zarządu inne spółki. Jeszcze inaczej:
    na 6 członków zarządu tej innej spólki 2 to członkowie zarządu a 2 to
    członkowie rady nadzorczej rozpatrywanej spółki. Każda grupa osobno
    stanowi 33% zarządu ale razem 66%. Jak rozumieć w tym kontekście słowo
    *lub*?

    andy_nek

  • 2. Data: 2004-05-27 13:51:40
    Temat: Re: proba uscislenia definicji
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > członkowie rady nadzorczej rozpatrywanej spółki. Każda grupa osobno
    > stanowi 33% zarządu ale razem 66%. Jak rozumieć w tym kontekście słowo

    Lub to alternatywa łączna, czyli "lub" albo "i". W kazusie więc będzie to
    spółka dominująca.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-05-27 20:42:10
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-05-27 15:51, Użytkownik Johnson napisał :

    > Lub to alternatywa łączna, czyli "lub" albo "i". W kazusie więc będzie to
    > spółka dominująca.

    dzięki

    andy_nek