    From: "Halny" <d...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Poręczenie (i lista międzybankowa poręczycieli)
    Date: Tue, 21 May 2002 15:00:28 +0200

    Zamroczyło mi łeb i poręczyłem kredyt.
    Spółka cywilna, 3 właścicieli (znajomych kiedyś koledzy) Oczywiście nie
    spłacali, bank co pewien czas wysyłał mi monity itp itd ale później okazało
    sięże podpisali ugodę z bankiem i bank przestał się czepiać. Wczoraj
    splajtowali (knajpa) narobili "syny" długów a ja teraz mam problem taki że w
    tej sytuacji siędo mnie dopierdzielą ponownie. Nawet linii kredytowej na
    ror-a nie mogę wziąć na wakacje bo mnie wpisali do rejestru poręczycieli.
    Jest kilka haczyków. Otóż wiem na pewno że w papierach jeden z tych gnoi
    wystawił zaświadczenie że u niego pracowałem w momencie zawierania umowy
    kredytowej (dzięki temu skurwiele podwyższyli mi zdolność kredytową). No i
    następny problem - mogą mi udowodnić że ja chciałem okłamać bank a to już by
    było "ciste kurestwo " jak to się u nas mówi.
    Mogę udowodnić że nigdy tam nie pracowałem itd itp ale bank może mnie
    posądzić o poświadczenie nieprawdy.
    Teraz jeden zwiał do Krakowa, drugi ma dwójkę dzieci i żonę-nieroba, a
    trzecim udziałowcem tej spółki jest pacjent który przejął upadający punkt
    sprzedaży telefonów (tego gościa który ma żonę-nieroba). Tylko z niego mogą
    ściągać ale co jak wykazuje niewielkie dochody?

    Pytania są takie:
    1. Czy ja jestem wierzycielem wespół z bankiem (i mogę zgłosić sumę
    poręczenia jako dług wobec mnei do windykacji) czy jestem psem na uwięzi
    banku
    2. Jak ścignąć bank jeśli chodzi o wymianę moich danych z innymi bankami
    (wspomniany rejestr wierzycieli)
    3. Jak załatwić bank i czy można to zrobić w obliczy wpomnianego fałszywego
    zaświadczenia.

    Dodatkowe wyjaśnienia:
    To lewe zaświadczenie nie ma mojego podpisu i jest wystawione na kserokopii
    oryginalnego druku banku, niestety nie jestem pewien czy na umowie
    poręczenia znajduje się małym drukiem paragraf o tym że podpisując umowę
    poręczenia poświadczam że nawet to wystawione w takiej sytuacji
    zaświadczenie jest ok a ja chciałem oszukać bank (to sprawdzę dokładnie). Na
    razie pały i wyrywanie paznokci nie wchodzą w grę ale jeśli dojdzie do
    czegokolwiek to nie cofnę się przed niczym uprzednio informując policję
    oczywiście.

    Do tego jest potrzebny dobry adwokat chyba a ja kasy nie mam

    --
    Jeśli coś zgubisz to już nie znajdziesz -