  • 1. Data: 2006-02-20 18:21:21
    Temat: Poradzcie
    Od: "zdunek" <z...@o...pl>

    Czytam grupe od trzech lat. Duzo sie od WAS dowiedzialem. Tym razem sam mam
    problem.
    W czasie duzych mrozow zamarzla mi woda w sieci wodociagowej. Ekipa z
    pogotowia wodociagowego stwierdzila, ze do wodomierza woda dochodzi z
    cisnieniem znakomitym. Poprosilem o rozmrozenie zatoru. Zdecydowalem sie
    zaplacic za prace ekipy (dom prywatny). Niestety po trzech godzinach
    fachowcy stwierdzili, ze nie uda im sie usunac awarii.
    Po tygodniu dostalem zwyklym listem fakture na 120 PLN. Placic czy nie? Co
    radzicie?

  • 2. Data: 2006-02-20 20:05:44
    Temat: Re: Poradzcie (Niewykonana usługa, a żądanie zapłaty)
    Od: "allbi" <a...@e...net>

    Użytkownik "zdunek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czytam grupe od trzech lat. Duzo sie od WAS dowiedzialem. Tym razem sam
    > mam

    Patrz. Post Scriptum, bo chyba jeszcze czegoś nie wiesz.

> [...]
    > fachowcy stwierdzili, ze nie uda im sie usunac awarii.
    > Po tygodniu dostalem zwyklym listem fakture na 120 PLN. Placic czy nie?

    Wg mnie za niewykonaną usługę nie powinno się pobierać opłaty. Ale jeśli
    zostałeś uprzedzony o konieczności zapłaty nawet jeśli się nie uda to chyba
    kwestia zapłaty przedstawia się inaczej. Miałbyś przecież do wyboru - uda
    się, albo nie, ale płacić musiałbyś.
    Z "chronologii" Twojej wypowiedzi wynika, że najpierw zdecydowałeś się
    zapłacić za pracę ekipy, a po trzech godzinach okazało się, że nic nie
    wyjdzie z tej roboty.
    Cóż..., gdybym dowodził tą ekipą, to taka umowa byłaby dla mnie zdecydowanie
    najlepszym rozwiązaniem. W pewnym momencie stwierdziłbym - skoro na sukces
    nie ma widoków, a zapłata jest pewna to nie ma sensu się męczyć, czyli czy
    się stoi czy się leży to wypłata się należy.

    SOTB
    P.S. Proponuję uważniej przyjrzeć się tematowi problemu "Poradzcie". Nic to
    nie znaczy. W temacie należy zawrzeć w jednym zdaniu najważniejszy sens
    Twojego problemu np. "Niewykonana usługa, a żądanie zapłaty." Gwarantuję, że
    znajdzie się więcej osób chętnych do przeczytania treści posta.

  • 3. Data: 2006-02-20 23:05:24
    Temat: Re: Poradzcie
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    To co oni przez te 3 godziny robili?
    Ja bym się odwołała gdzieś.

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2006-02-22 18:45:19
    Od: "zdunek" <z...@o...pl>

    Użytkownik "allbi" <a...@e...net> napisał w wiadomości
> [...]
    że
    > znajdzie się więcej osób chętnych do przeczytania treści posta.

    Masz swieta racje. Troche mna potrzeslo i moze to kwestia emocji.
    Na ogol staram sie byc opanowany. Dzieki za odpowiedz. Postanowilem jednak
    nie
    zaplacic, bo zrujnowany dom (rozkute rury wodociagowe) i nie usunieta awaria
    nie warte sa zaplacenia. Tak na marginesie- na drugi dzien przyszedl kolega
    i pkazal mi palcem gdzie jest zator. Usunelismy go w 20 minut.
    Dzieki za zaiteresowanie....

  • 5. Data: 2006-02-22 18:56:12
    Od: "zdunek" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    Co

    > To co oni przez te 3 godziny robili?
    > Ja bym się odwołała gdzieś.
    >

    > --
    > Kaja
    Wiesz co? Pracowali.
    Rozkuli wszystko co mozliwe z wyjatkiem tego co trzeba.
    Na drugi dzien kolega ( nie wod-kan) pokazal mi palcem
    w ktorym miejscu mam rozgrzewac lod. Trwalo to 20 min.
    6 fachowcow z pogotowia zdemolowalo mi dom bez skutku
    i mam za to zaplacic 120 PLN Nieeeeeeee

  • 6. Data: 2006-02-22 20:22:36
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 22 Feb 2006 19:56:12 +0100, *zdunek*
    <news:dtic4j$99m$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > w ktorym miejscu mam rozgrzewac lod. Trwalo to 20 min.
    > 6 fachowcow z pogotowia zdemolowalo mi dom bez skutku

    Napisz gdzieś na tych typów skargę i niech Ci zwróca koszty tego co teraz
    będziesz musiał naprawiać. W razie czego weź kolegę na świadka.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2006-02-22 22:09:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kaja wrote:

    > Napisz gdzieś na tych typów skargę

    Skargę typu kpa, skargę typu na akt prawa miejscowego do WSA czy skargę
    konstytucyjną?

    Pieniądze się odzyskuje przez pozew.