  • 1. Data: 2004-11-28 20:02:20
    Temat: Pomocy w walce z PTK Centertel (ręce mi opadają)
    Od: "Krzysztof" <b...@o...pl>

    Witam,
    sprawa wygląda następująco:
    przyznaje, mój błąd - puściłem swoją dziewczyne do salonu
    firmowego Idea po zakup telefonu ;-).
    Po prostu Ona nie jest dobra w klocki tech.
    Kupiła w promocji, podpisała umowę i ............
    po jednym dniu okazało sie , że nie może uruchomić
    funkcji wibro/dżwięk jej akurat potrzebnej.
    (w/w funkcja są dostępna w menu i w instrukcji telefonu)
    okazało się , że przy sprzedaży nie zaprezentowali jej innych modeli
    telefonów dostępnych w sprzedaży tylko jak wiadomo cegły promocyjne za 1pln.
    Akurat cena telefonu nie była głównym czynnikiem wpływającym na zakup.
    Niestety akurat nadszedł weekend więc zaraz po nim zanieśliśmy telefon do
    reklamacji
    reklamowaliśmy również procedure sprzedaży
    (niezaprezentowanie jej wszystkich dostępnych modeli, nie tylko
    tych dostępnych w promocji).
    Napisaliśmy reklamacje telefon został oddany i po 2ch tygodniach
    zgłosiliśmy się po telefon.
    No i zaczął się cyrk !!!! jakich mało.
    Facecik w białej koszulce pokazał pismo od serwisu motoroli
    (bo to była motka) stwierdzające że ... (i tu uwaga!!!!!)
    "w telefona marki motorola nie ma możliwości ustawienia
    jednoczesnego wibrowania i dźwięku?" !!!!!!!!!!!!!!!!
    Na co ja wyjąłem swoją motorolkę (inny model) i poprosiłem
    białą koszulkę aby do mnie przedzwonił.
    I cóż sie okazało ??, że jednak jest taka możliwość w telefonach motoroli!!!
    Ale na białej koszulce zrobił ten fakt takie wrażenie jak na mnie śnieg
    w stolicu zulusów i dalej swoje na temat tego że nie ma takiej możliwości.
    Pomijam fakt iż w zupełności nie odniósł sie do tego faktu, że
    nie zaprezentowano mojej Pani wszystkich telefonów (bo oczywiście to niemożliwe)
    Cóż wysłaliśmy pismo z reklamacją do centrali i w odpowiedzi
    przeczytaliśmy że : " PTK Centertel (....) nie prowadzi serwisu tel. motorola i
    nie jest gwarantem tel kom. motorola oraz nie posiada kompetencji w orzekaniu o
    usterkach tych telefonów"
    No i oczywiście ani słowa na temat niekompletnego przedstawienia oferty
    telefonów.
    Potem tekst sugerujący skontaktowanie sie z Motorolą polska w tej sprawie !!!

    (Szczerze mówiąc to z całych sił powstrzymuję sie od tkż słów uznanych
    powszechnie za nieprzyzwoite !!!)

    Z całego pisma wynika fakt iż kupując wadliwy telewizor SONY
    sklep wysyła mnie do Japonii w celu wymiany telefonu ????

    Chciałbym wiedzieć gdzie mogę znaleźć jakieś paragrafy kodeksu handlowego
    czy coś w tym temacie regulujące obowiązki sprzedawcy i ewentualne
    podpowiedzi mile widziane :)))

    pzdr.
    i z góry dzięki za pomoc
    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-11-28 21:18:36
    Temat: Re: Pomocy w walce z PTK Centertel (ręce mi opadają)
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Krzysztof wrote:
    i w celu wymiany telefonu ????

    > Chciałbym wiedzieć gdzie mogę znaleźć jakieś paragrafy kodeksu handlowego
    > czy coś w tym temacie regulujące obowiązki sprzedawcy i ewentualne
    > podpowiedzi mile widziane :)))

    Przede wszytkim - kto sprzedał Ci telefon? na pewno PTK Centertel?
    poczytaj www.federacja-konsumentow.org.pl i ustawę o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej

    KG

  • 3. Data: 2004-11-28 22:00:45
    Od: "K" <b...@o...pl>

    > Przede wszytkim - kto sprzedał Ci telefon? na pewno PTK Centertel?
    > poczytaj www.federacja-konsumentow.org.pl i ustawę o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej
    >
    > KG

    Ano na f-rze stoi jak byk PTK Centertel :))
    po prostu jak każdy operator kładą "laske"
    na klienta po podpisaniu cyrografu "umowy"
    pozatym w/g tej ustawy sprzedawca zobowiązany
    chyba jest do zaprezentowania towaru ??
    A z tego co wiem to wszędzie polega ta prezentacja
    tylko na włącz/wyłącz telefonu
    Może czas to zmienić ?? i w końcu dobrać sie im
    do tyłka i wywalczyć swoje prawa ??
    pzdr.
    K.

  • 4. Data: 2004-11-28 22:18:27
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "K" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A z tego co wiem to wszędzie polega ta prezentacja
    > tylko na włącz/wyłącz telefonu

    Chyba się mylisz. Kupowalam w Idei juz 8 telefonów i na jakosc prezentacji
    funkcji telefonu nigdy nie zdarzylo mi sie narzekac.

    HaNkA

  • 5. Data: 2004-11-28 23:32:43
    Od: "K" <b...@o...pl>

    > Chyba się mylisz. Kupowalam w Idei juz 8 telefonów i na jakosc prezentacji
    > funkcji telefonu nigdy nie zdarzylo mi sie narzekac.
    >
    > HaNkA

    Cóż to pogratulować ....
    Ciekawe jak dokonywali prezentacji funkcji
    przy nienaładowanej baterii ?? ;)
    pzdr.
    K.

  • 6. Data: 2004-11-29 06:20:33
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    K wrote:

    > A z tego co wiem to wszędzie polega ta prezentacja
    > tylko na włącz/wyłącz telefonu

    masz racje, ewidentne zlamanie ustawy, tylko, ze chyba nie ma przepisow
    karnych. Ale racje masz walcz chlopie walcz - nie będą Idei rzucać nam w
    twarz

    > Może czas to zmienić ?? i w końcu dobrać sie im
    > do tyłka i wywalczyć swoje prawa ??

    tak tak tak
    i odszkodowanie 1 mln dolarow za straty moralne.

    a tak poważniej - jeśli już wysyłasz kobietę po zakupy, to albo wcześniej
    wytlumacz jej* o co ci chodzi, albo miej pretensje tylko do siebie.

    pozdrowienia

    m.

    *tak, wiem, ze to czesto niewykonalne

    --
    http://bdp.e-wro.com
    a w adresie e-mail jest za duzo kropek ;)

  • 7. Data: 2004-11-29 07:21:22
    Od: "K." <b...@o...pl>

    > a tak poważniej - jeśli już wysyłasz kobietę po zakupy, to albo wcześniej
    > wytlumacz jej* o co ci chodzi, albo miej pretensje tylko do siebie.
    >
    > pozdrowienia
    >
    > m.

    Nie wysyłałem, sama poszła ;)

    a tak poważniej - to jeżeli funkcja określona w instrukcji
    i w menu aparatu jest niedostępna to co ???

    pzdr.

    K.

  • 8. Data: 2004-11-29 07:40:07
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    > Ciekawe jak dokonywali prezentacji funkcji
    > przy nienaładowanej baterii ?? ;)

    Kazda bateria jest w jakims stopniu naladowana fabrycznie. Gdyby nie byla to
    nawet nie właczyłbys telefonu, czyż nie? Poza tym, szczerze mówiac nie
    zdarzyło mi się iść do salonu i nie wiedzieć jaki telefon/telefony bym
    chciala - a dokladny ich opis zawsze czytam na www.telefonia.wp.pl. Dwa razy
    kupowalam telefon z Idei wysyłkowo przez kuriera bo albo mi się nie chcialo
    chodzić, albo akurat nigdzie nie mogłam trafić na taki model jak chcialam. W
    tych dwóch przypadkach bez prezentacji się oczywiscie obylo, ale żadnych
    zastrzezen do funkcjonalnosci w ten sposob kupionych telefonow nie
    zglaszalam

    HaNkA

  • 9. Data: 2004-11-29 10:38:26
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    motorola 350 ? :-)

    w menu jest taka opcja ale nie da sie ustawic :)
    Gowno jakich malo, w ogole patrzeac na ekran po minucie sie chce
    wymowiotac, i w glowa boli.

    polecam nokie, lepszych telefonow nie ma!

    P.

  • 10. Data: 2004-11-29 10:39:21
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

> [...]

    > A z tego co wiem to wszędzie polega ta prezentacja
    > tylko na włącz/wyłącz telefonu
    > Może czas to zmienić ?? i w końcu dobrać sie im

    No wiesz, moim zdaniem to kupująca wiedziała chyba co robi?
    Nie miala obowiązku podpisania umowy bez prezentacji telefonu/telefonow.
    Co prawda nie kupowałam telefonu w Idei ale w Plusie juz kilka i za kazdym
    razem proponowano mi prezentacje telefonów. Tyle ze ja idac po telefon wiem
    dokladnie jaki model chce bo podobnie jak Hanka korzystam ze stron www gdzie
    mozna znalesc informacje niezbedne do wyboru aparatu. Jakbym nie miala
    takiej mozliwosci to nie kupila bym aparatu ze wzgledu na cene czy wyglad,
    tylko upieralabym sie przy prezentacji.

    Co innego reklamacja aparatu. Moze sprawadz w necie czy ten model który
    kupiła Twoja pani ma mozliwość właczenia wibracji razem z dzwiękami. Jesli
    tak, uderzaj do Motoroli ze skarga na serwis.

    Aga