  • 1. Data: 2003-11-05 19:39:34
    Temat: Pomocy - kupuje mieszkanie od spółdzielni !!!
    Od: "loko" <s...@o...pl>

    Co powinienem sprawdzic, na co zwracac uwage by wykluczyc mozliwosc
    oszustwa, badz jakiegos matactwa
    przy zakupie mieszkania od spoldzielni mieszkaniowej.

    Blok stoi od roku , zostaly 3 mieszkania do wyboru, reszta juz jest
    bzamieszkala przez ludzi.

    Prosze o praktyczne sugestie zwiazane z zalatwianiem formalnosci

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-05 22:19:18
    Temat: Re: Pomocy - kupuje mieszkanie od spółdzielni !!!
    Od: "523" <a...@w...pl>

    W tej sytuacji można wiele pisać.
    Oszukanym to chyba nie będziesz. Nie masz też wpływu na koszty eksploatacji
    i ich zmiany.
    Sprawdź koszty utrzymania mieszkania. Czy rozliczono inwestycję i nic nie
    będziesz musiał dopłacać po jakimś czasie. Weź takie oświadczenie od
    Spółdzielni. Zmierz prawdziwą powierzchnię użytkową. Sprawdź akustykę i czy
    nikt nie włączył się do Twoich ciągów wentylacyjnych.Sprawdź czy nie toczy
    sie proces z wykonaca o istotne wady wykonania, które będziesz musiał usuwać
    (płacić).

  • 3. Data: 2003-11-06 07:16:51
    Od: "Marcin" <wypoczynek***@poczta.onet.pl>

    "loko" pyta:
    > Co powinienem sprawdzic, na co zwracac uwage

    Przejdź się po sąsiadach i popytaj.

    Pozdrawiam, Marcin.

  • 4. Data: 2003-11-06 20:12:44
    Od: "Luka" <4...@p...onet.pl>

    Kolega kupil mieszkanie w spoldzielni (cena rzekomo gwarantowana) a potem
    sie okazalo ze ma doplacic 20 tys. (mieszkanie ma 40 m2) i jest bez szans bo
    takie jest prawo spoldzielcze.

  • 5. Data: 2003-11-12 11:35:35
    Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>

    "Luka" <4...@p...onet.pl> wrote in message
    > Kolega kupil mieszkanie w spoldzielni (cena rzekomo gwarantowana) a potem

    Cena w spoldzielni NIGDY nie jest gwarantowana jesli budowa nie jest
    rozliczona! Nawet jesli w akcie notarialnym jest zapis ze jest to cena
    ostateczna, gwarantowana, srutututu

    > sie okazalo ze ma doplacic 20 tys. (mieszkanie ma 40 m2) i jest bez szans
    bo
    > takie jest prawo spoldzielcze.

    No niestety :-((

    Zaslav

  • 6. Data: 2003-11-15 23:42:40
    Od: pliszka<p...@p...pp>

    Wiele racji mają moi przedmówcy jesli chodzi o cenę mieszkania i
    potencjalne dodatkowre niespodzianki.

    Rzeczywiście jedną z najważniejszych rzeczy jest sprawdzić czy
    inwestycja została RZECZYWIŚCIE rozliczona. U mnie teoretycznie tak
    jest, ale jak się dowiaduję z uwagi na 'niegospodarność' poprzedniego
    zarządu mamy do pospłacania wielu wierzycieli. Oznacza to wprost, że
    koszt 1m2 mieszkania w dalszym ciągu nie jest praktycznie znany.

    O takie rzeczy najlepiej popytać przyszłych sąsiadów. Dodatkowo
    możesz zapytać o zarząd i radę nadzorczą: jak oceniają ich pracę,
    skąd pochodzą (np. czy RN została wyłoniona spośród członków
    spółdzielni, czy też jest to jakieś bliżej nieznane ciało), czy zwołują
    spotkania i zgromadzenia członków spółdzielni. Chodzi o to aby takimi
    pytaniami wybadać kto rzeczywiście zarządza spółdzielnią i czy
    spółdzielcy mają wpływ na to co się tam dzieje.

    Dodatkowe informacje - bardziej formalne - znajdziesz w sądzie
    rejestrowym. Może nie są szczególnie ciekawe, ale potwierdzą lub nie
    rzetelność władz spółdzielni - np. dostepność protokołów z WZ,
    aktualizacje statutu, nazwisk członków zarządu i RN itp.

    -> http://usenet.pomocprawna.info