  • 1. Data: 2007-01-30 12:07:18
    Temat: Polska ustawa a regulamin UEFA
    Od: "Maciek Szańca" <m...@w...pl>

    Witam bardzo serdecznie!

    Mam takie pytanie.. Co jest ważniejsze?
    Czy ustawa uchwalona przez Sejm w naszym kraju?
    Czy też moze regulamin UEFA? Chodzi mi o sytuacje
    kiedy np. Polska chce sobie zmienić nasz krajowy "zarząd
    UEFA" co jest zgodne z naszą ustawą, a regulamin UEFA
    mówi zupełnie odwrotnie.. Kto ma rację???

    Pozdrawiam..
    Maciek Szańca

  • 2. Data: 2007-01-30 12:19:46
    Temat: Re: Polska ustawa a regulamin UEFA
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Maciek Szańca* na tej grupie:

    > kiedy np. Polska chce sobie zmienić nasz krajowy "zarząd
    > UEFA" co jest zgodne z naszą ustawą, a regulamin UEFA
    > mówi zupełnie odwrotnie.. Kto ma rację???

    Każdy ma rację. UEFIE nic do naszego prawa, ale skutki działań
    polskich organów też mogą podlegać ocenie ze względu na inne
    regulaminy/przepisy itd.
    To się nazywa *autonomia*.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-01-30 12:25:20
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Maciek Szańca napisał(a):
> [...]
    > UEFA" co jest zgodne z naszą ustawą, a regulamin UEFA
    > mówi zupełnie odwrotnie.. Kto ma rację???
    Z jednej strony - fifa/uefa (przynaleznosc pzpn do fifa/uefa to
    przywilej a nie obowiazek). Z drugiej strony - casus bosmanna sprawil ze
    niektore przepisy sie zmienily.
    Ale wyobraz sobie ze polski sejm uchwalilby ustawe nakazujaca PZPNowi
    zmiane przepisow tak aby druzyna liczyla 12 graczy a nie 11. Jak
    myslisz, co byloby nadrzedne?
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-01-30 12:32:59
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > UEFA" co jest zgodne z naszą ustawą, a regulamin UEFA
    > mówi zupełnie odwrotnie.. Kto ma rację???

    Kazdy ma racje w swoim zakresie. Bo polskie prawo nie ma wplywu na UEFE a
    UEFA nie ma wplywu na polskie prawo.
    Tzn sie my mozemy sobie zawiesic zarzad i nikt nam tego nie zabroni, a oni
    moga wyciagnac z tego konsekwencje wg wlasnego statutu i tez im tego nikt
    nie zabroni.

    Oczywiscie przegrywa ten komu bardziej zalezy i kto ma wiecej do stracenia.

    Cezar

  • 5. Data: 2007-01-30 12:53:19
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *badzio* na tej grupie:

    > Ale wyobraz sobie ze polski sejm uchwalilby ustawe nakazujaca PZPNowi
    > zmiane przepisow tak aby druzyna liczyla 12 graczy a nie 11. Jak
    > myslisz, co byloby nadrzedne?

    W Polsce graliby po 12, ale nasze 12-osobowe drużyny nie brałyby udziału
    w rozgrywkach międzynarodowych.

  • 6. Data: 2007-01-30 16:15:37
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Olgierd napisał(a):
    > W Polsce graliby po 12, ale nasze 12-osobowe drużyny nie brałyby udziału
    > w rozgrywkach międzynarodowych.
    Tez tak uwazam, ale to bylo pyanie do autora watku :P
    Analogicznie jest z odwolaniem PZPN - nasz minister moze legalnie, wg
    polskiego prawa, odwolac zarzad PZPN ale tenze zarzad nie bedzie
    honorowany za granica. Ot, cala filozofia
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-01-30 18:14:55
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    badzio wrote:
    > nasz minister moze legalnie, wg
    > polskiego prawa, odwolac zarzad PZPN ale tenze zarzad nie bedzie
    > honorowany za granica.

    Raczej: jeśli UEFie się zmiana nie spodoba, to podziękuje PZPN za
    współpracę. Nie każdemu przysługuje być członkiem UEFA.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2007-01-30 18:44:26
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):
    > Raczej: jeśli UEFie się zmiana nie spodoba, to podziękuje PZPN za
    > współpracę. Nie każdemu przysługuje być członkiem UEFA.
    No przeciez to napisalem w pierwszym poscie - bycie czlonkiem fifa/uefa

  • 9. Data: 2007-01-30 19:00:42
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    badzio wrote:
    > No przeciez to napisalem w pierwszym poscie - bycie czlonkiem fifa/uefa
    > to przywilej a nie obowiazek.

    OK. W Twoim ostatnim poście doszukałem się stwierdzenia, że UEFA na
    podstawie własnego statutu ustali sobie skład zarządu PZPN i tylko z
    tymi ludźmi będzie rozmawiać.

    -------------------+
    -------------------+

  • 10. Data: 2007-01-30 23:05:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciek Szańca wrote:

    > Czy też moze regulamin UEFA? Chodzi mi o sytuacje
    > kiedy np. Polska chce sobie zmienić nasz krajowy "zarząd
    > UEFA" co jest zgodne z naszą ustawą, a regulamin UEFA
    > mówi zupełnie odwrotnie.. Kto ma rację???

    Sytuacja jest bardzo prosta: PZPN podpada pod polskie prawo, więc musi
    się słuchać ustaw. A UEFA nie i może się z Polską pożegnać.

    I w ten sposób mądrale z rządu "postawią na swoim" odcinając polskich
    piłkarzy od międzynarodowych spotkań ;->