  • 1. Data: 2003-10-22 20:15:39
    Temat: Polska firma a placisz w euro??
    Od: "Misio__" <t...@r...com>

    Witam
    mam takie pytanie, prowadze dzialalnosc gospodarcza, biore towar z polskiej
    fabryki. Wszystko jest wykonywane w Polsce i na naszych akcesoriach.
    Moje pytanie bdzmi, czy legalnie taka firma/fabryka pobiera oplaty po
    przeliczniku Euro na zł???
    Wyglada to tak...
    mam np zakupic 50m listwy aluminiowej, to cena metra podana jest w euro, a
    jak chce kupic musze sobie przeliczyc i zaplacic w zlotowkach.
    Czy to jest normalne? moim zdaniem nie !!! w Polsce!!! a po co tu euro?
    Aha, i czy to jest legalne?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-22 20:23:02
    Temat: Re: Polska firma a placisz w euro??
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Misio__" <t...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak chce kupic musze sobie przeliczyc i zaplacic w zlotowkach.
    > Czy to jest normalne? moim zdaniem nie !!! w Polsce!!! a po co tu euro?

    Nie jest legalne... tak samo jak podawanie ceny wizy na wschod w Dolarach
    !!! DOLARACH ... co to kur#$% gdzie zyjemy w USA czy raczej blizej Europy
    ... ?
    ehhh taki kraj ...

  • 3. Data: 2003-10-22 20:49:03
    Od: "Misio__" <t...@r...com>

    Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > !!! DOLARACH ... co to kur#$% gdzie zyjemy w USA czy raczej blizej Europy

    A mozna jakos dzialac aby to zlikwidowac??
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-10-22 22:31:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To jest takie delikatne naruszenie prawa. W sumie cena powinna być
    wyrażona w złotówkach, bo to wynika z kodeksu cywilnego. Ale może być
    również wyrażona w inny sposób. Na przykład możesz na rynku wystawić
    jednego psa i napisać, że chcesz za to 2 koty. Z tym EURO, to też jest
    podobnie. Gościom nie chce się zmieniać codziennie cennika. Inflacja teraz
    u nas niewielka, ale jednak jest. Więc przeliczyli sobie to do jakiegoś w
    miarę stałego poziomu. Jeśli piszą cenniku, że 50 m listwy kosztuje
    równowartość 100 euro (przykładowo), to jest dobrze. Źle by było, jakby
    napisali, że kosztuje 100 euro. Tylko czy jest sens z tym walczyć?

  • 5. Data: 2003-10-22 23:00:32
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Dolarach
    Europy

    > A mozna jakos dzialac aby to zlikwidowac??

    Co zlikwidować? Klauzule waloryzacyjne? A dlaczego niby? I co to komu
    przeszkadza. Widać sa jakieś powody, dla których sprzedawca chce powiązać
    cenę z kursem - zapewne są to towary importowane. Zwracam uwagę, że może
    działać to zarówno na korzyść, jak i na niekorzyść odbiorcy, zależnie od
    kierunku wahnięcia kursu.

    I przestańcie psioczyć na kraj i prawo, bo robicie to zupełnie nie w tych
    miejscach co trzeba.

    Depi.

  • 6. Data: 2003-10-23 09:03:27
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > Czy to jest normalne? moim zdaniem nie !!! w Polsce!!! a po co tu euro?
    Przecież nie musisz u nich kupować.

    > Aha, i czy to jest legalne?
    W takim razie sprzedaż beznyny na stacjach też jest nielegalna ponieważ jest
    zwiazana z kursem walut....

    Cenniki hurtowe w Euro to przecież normalka..

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2003-10-23 09:07:12
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl> napisał w wiadomości
    > Przecież nie musisz u nich kupować.

    a jak musze to co ? to wtedy juz nie jest legalne ? a moze jak nie musze to
    jest legalne ?

    > W takim razie sprzedaż beznyny na stacjach też jest nielegalna ponieważ
    jest
    > zwiazana z kursem walut....

    Ale cena podawana jest w zl ... i to jest ok.
    Jednak jesli cena wisi w Euro i samemu trzeba przeliczac to jest nielegalne

  • 8. Data: 2003-10-23 15:31:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ To jest takie delikatne naruszenie prawa. W sumie cena powinna być
    >+ wyrażona w złotówkach, bo to wynika z kodeksu cywilnego.

    Artykuł bym prosił...
    Bo jak dla mnie cena jeszcze nie jest ZOBOWIĄZANIEM.
    Zobowiązania są zastrzeżone w art. 358.
    A cena gdzie ?

    >+ Ale może być również wyrażona w inny sposób.

    No właśnie :)

    >+ miarę stałego poziomu. Jeśli piszą cenniku, że 50 m listwy kosztuje
    >+ równowartość 100 euro (przykładowo), to jest dobrze. Źle by było, jakby
    >+ napisali, że kosztuje 100 euro.

    Acha. No to się można zgodzić, że oferta jest nielegalna w tym
    znaczeniu że nie wolno jej *PRZYJĄĆ*, co działa IMO na korzyść
    sprzedawcy :) (zawsze może powiedzieć że "cena na www owszem,
    była 10 razy za niska, ale przecież była źle wyrażona, mój
    błąd, ale NIE MOGĘ zawrzeć umowy mimo że się zobowiązałem" :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-10-23 18:46:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Misio__ wrote:
    [...]
    >+ mam np zakupic 50m listwy aluminiowej, to cena metra podana jest w euro, a
    >+ jak chce kupic musze sobie przeliczyc i zaplacic w zlotowkach.

    ...i to też zapodali (że w złotówkach) ?
    No to OK, bo po przeczytaniu wątku przeczytałem powoli temat :),
    no i się wystraszyłem że rzeczywiście *płaciłeś* w EU ;)

    >+ Czy to jest normalne? moim zdaniem nie !!! w Polsce!!!

    Hm... Po pierwsze - jest pytanie czy mamy "normalny kraj" :)
    Drugie - czy masz "normalnego dostawcę".
    Trzecie:

    >+ a po co tu euro?

    ...że może to uzasadnione...

    pozdrowienia, Gotfryd