  • 1. Data: 2003-10-22 17:51:11
    Temat: Program komputerowy, a Urzad Skarbowy.
    Od: "Shymi" <s...@i...pl>

    Witam !!!
    Zwracam się z takim oto problemem:

    W chwili obecnej pisze program, ktorego jednym z modulow ma byc modul
    finansowy. Do jego podstawowych funkcji mialoby nalezec ewidencja i
    drukowanie faktur, paragonow, zestawień dziennych, miesięcznych, itp. Czy w
    zwiazku z tym w celu pozniejszego wykorzystania programu w jakiejs firmie,
    konieczne jest przedstawienie wzorow wydrukow tych dokumentow komus w
    Urzedzie Skarbowym ??? Czy moze wymagane jest cos innego???

    Bardzo prosze o odpowiedz. Mile widziane tez sa inne wskazowki co do
    przedstawionego wyzej problemu. Moze powinienem zrobic jeszcze cos innego,
    zeby program taki moglby zostac wykorzystany. Mile widziane beda tez rowniez
    wszelkie numery ustaw itp., ktory normuja te sprawy. Z gory dziekuje.
    Dodam jeszcze, że bylem z tym pytaniem w Urzedzie Skarbowym, ale jak to
    bywa w takich instytucjach zostalem odeslany z kwitkiem. Nikt nic nie
    wiedzial. Wysylali mnie tylko od pokoju do pokoju.

    Z pozdrowieniami,
    ShYmI

  • 2. Data: 2003-10-22 20:03:59
    Temat: Re: Program komputerowy, a Urzad Skarbowy.
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

> [...]
    > bywa w takich instytucjach zostalem odeslany z kwitkiem. Nikt nic nie
    > wiedzial. Wysylali mnie tylko od pokoju do pokoju.

    Nie trzeba - to użytkownik programu odpowiada za wydruki, format, treść
    i zawartość merytoryczną dokumentów ścisłego zarachowania jakimi sa faktury.
    Tak wiec pierwszy klient powie ci co mu nieodpowiada i ty masz sie
    dostosować do jego poglądów, a nie do przepisów prawa.

    --
    #####################
    Raku

  • 3. Data: 2003-10-23 15:18:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Shymi wrote:

> [...]
    >+ przedstawionego wyzej problemu. Moze powinienem zrobic jeszcze cos innego,
    >+ zeby program taki moglby zostac wykorzystany.

    No to po kolei:
    1. Spytaj na grupie .podatki - po to ona jest !
    2. Nie wiem jak sprawa wygląda w przypadku PK. W pozostałych przypadkach
    (KPiR, oba ryczałty - ewidencjonowany i karta) AFAIK (a dla KPiR
    na pewno) warunkiem "uznania" komputerowego prowadzenia ksiąg jest
    istnienie instrukcji oraz konieczność (!) robienia comiesięcznych
    raportów.
    3. Ustal jakie formy opodatkowania wchodzą w rachubę. Poza ww.
    problemem (formatu), trzeba pamiętać że niektóre wymienione przez
    ciebie zestawienia mogą być dokumentami księgowymi. Weź to
    łaskawie pod uwagę, bo któryś klient może marudzić a nawet
    próbować cię uszkodzić jak się okaże że księgować można "tylko"
    pojedyncze faktury - a nie pośrednio :) (zestawienia faktur;
    a nuż ktoś lubi zbierać sobie faktury na kupki - osobno
    handel drobiem, osobno usługi komputerowe ;) - wolno mu !).

    No i kwestie owych "zestawień" - jaką pełnią rolę.
    Bo jak służą do "podsumowań miesięcznych" to:

    4. Zakładam że istnienie skomplikowanych zależności między
    kosztami a VATem, takoż kosztami podatkowymi, VATem a kosztami
    księgowymi, memoriałem i zaliczeniem kasowym jest ci znane...
    Jak "wrzucisz" w VAT fakturę za telefon z terminem otrzymania
    (a "w zasadzie" tak się posumowuje) to nie chcę być w twojej
    skórze :)
    [...]
    >+ Dodam jeszcze, że bylem z tym pytaniem w Urzedzie Skarbowym, ale jak to
    >+ bywa w takich instytucjach zostalem odeslany z kwitkiem. Nikt nic nie
    >+ wiedzial.

    "od tego są doradzcy podatkowi" !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, nie doradzca)