    From: "Przemysław Jasionowski" <P...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Polisa - Ubezpieczenie zaopatrzenia dzieci
    Date: Sat, 19 Mar 2005 17:09:46 +0100

    Uprzejmie zwracam sie z prośbą o udzielenie mi rady na temat ubezpieczenia
    zaopatrzenia dzieci z roku 1982.
    PZU przyznało mi niespełna 500 zł świadczenia z polisy podstawowej. W 1982
    roku suma ubezpieczenia na polisie wynosila 30 000 zł a w 2002 roku dziecko
    miało otrzymac 48 000 zł.

    Polisa m.in. zawiera następujące informacje (wszystkie informacje podawane
    przeze mnie są dosłownie przepisane z umowy) :
    PZU na podst. OWU zaopatrzenia dzieci, zamieszczonych w niniejszej polisie,
    złożonego wniosku i oświadczeń, wypłaci podaną wyżej sume ubezb. (30 000 zł)
    wzrastającą corocznie w okresie ubezp. o 3 %. Po upływie okresu ubezp.
    uposażone dziecko otrzyma 48 000 zł.

    W 1982 przeciętne miesięczne wynagrodzenie w gospodarce narodowej wynosiło
    11 631 zł, a w 2004 - 2 289,57 PLN czyli przeliczając kwotę ubezpieczenia
    (30 000zł) na obecne realia powinienem dostać około 6000 PLN.
    Zamierzam wnieść pozew do sądu, lecz mam pewne obawy. Termin realizacji
    polisy to kwiecień 2002, więc (z tego co mi się wydaję) ulegnie ona
    przedawnieniu w kwietniu 2005. Czy w związku z tym - jeśli sprawa będzie
    trwała dłużej niż do kwietnia, moge liczyć na uzyskanie pieniędzy.

    dziekuje za zainteresowanie sie tą sprawą i z góry dziekuje za pomoc.