    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Polisa OC na samochód a kupno od pośrednika
    Date: Wed, 23 Feb 2011 12:50:33 +0100

    Załóżmy następującą sytuację:
    1. kupuję samochód od pośrednika (FVAT marża), który 2 tygodnie
    wcześniej kupił auto od prywatnego właściciela na którego jest polisa OC
    1a. pośrednik nie przerejestrował ani nie ubezpieczył na siebie auta
    2. polisa OC poprzedniego właściciela (nie pośrednika) wygasa dopiero za
    3 miesiące od teraz
    3. chciałbym zmienić ubezpieczyciela ("mój" da mi lepszą stawkę, obecny
    pewnie będzie chciał dopłaty itd)

    Pytanie: od kiedy liczy się okres 30 dni na wypowiedzenie aktualnej
    polisy? Czy od momentu zakupu przeze mnie od pośrednika, czy od momentu
    kiedy on kupił to auto od właściciela? Ile mam czasu na wypowiedzenie
    umowy i zawarcie nowej?

    Pytanie dodatkowe (jeśli okaże się że liczy się od momentu pierwszej
    transakcji): a co jeśli auto u pośrednika było dłużej niż miesiąc a
    teraz ja je kupuję ?

    Uwaga: Crosspost na pl.misc.samochody i pl.soc.prawo

    --
    MZ