    From: "Bert" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Policja zabrala mi komputer.
    Date: Thu, 22 Sep 2005 21:43:36 +0200

    Witam
    Jestem studentem, rok temu policja zabrala mi z prywatnego mieszkania
    komputer z nielegalnym oprogramowaniem.
    Bylo to w wyniku innego sledztwa a ja mialem byc swiadkiem i przy okazji
    wyszlo ze mam na kompie windowsa bez licencji.
    Dzis postawiono mi zarzuty z ustawy o prawach autorskich. Chodzi o
    posiadanie filmow i mp3 oraz programow Microsoftu(windows, office, itp) oraz
    innych na laczna kwote 58 tys zl.
    Prokurator zazadal rok w zawieszeniu na 4 i grzywne 1000zl.
    Nie zgodzilem sie i teraz czeka mnie rozprawa w sadzie.
    To ze jestem winnny to oczywiste bo maja moje dyski, ale czy moge liczyc na
    zmniejszenie kary??
    Jestem studentem zaocznie i programy byly mi potrzebne do nauki, jestem na
    utrzymaniu rodzicow, nie posiadam zadnego majatku. Adwokat za
    reprezentowanie mnie w sadzie chce 1000zl.
    Czy oplaca sie wynajac adwokata, czy lepiej poddac sie tej karze??
    Mam taki plan, ze przed sadem sie przyznam i poprosze o lagodny wymiar kary,
    bo nie zgadzam sie ze wszystkimi zarzutami. Bo nie byla to dzialalnosc
    zarobkowa, tylko do zdobywania wiedzy np program AutoCad, w ktorym studenci
    oddaja prace zaliczeniowe. Oraz niektore programy np. Borland Delphi - ktory
    mozna uzywac do testow i nauki bez licencji a oni podliczyli mi za niego
    12600zl.
    Prosze napiszcie jakie mam szanse i czy jest sens stawac w sadzie, czy
    lepiej ulozyc sie z prokuratorem?
    Co faktycznie mi grozi i jakie bedzie sensowne wyjscie?
    Dziekuje za zainteresowanie.
    Pozdrawiam
    B.