eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    From: "Rafaello" <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Date: Sat, 9 Jun 2007 07:25:18 +0200

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    news:op.tr9djvbbrgp2nr@sempron...

    > Zawsze mnie zastanawialo, co oni maja w tym nakazie napisane. Czy moga
    > dowolnie zadecydowac co rekwiruja. Czy, podczas kontroli, nalezy nalegac
    > na zabranie samego dysku, czy moze i tak nic to nie da, bo oni maja chec
    > zabrania calego komputera. I co robia jak w mieszkaniu jest 20 komputerow?
    > Maja nakaz na zabranie do ekspertyzy komputera ... zabiora wszystkie 20? A
    > moze losowo sobie 3 sztuki wybiora.

    > Chyba na palcach jednej reki mozna policzyc przypadki, gdy przeszukiwany
    > dostaje kopie danych z konfiskowanego komputera. Komputer,
> [...]

    dokładnie tak jak mówisz :)

    ja spotkałem się z innym problemem, do kolegi też wjechałi policjanci i
    zabrali komputer i dyski twarde (zepsute akurat leżały sobie jeszcze)
    szukali "tylko" jednego pliku, czy miał go wcześniej czy może ostatnio, ale
    po trwającej ponad 2 miechy expertyzie (w jakiejś firmie komputerowej) nie
    znaleźli tego pliku ( więc komputer jest czysty) ale skubani nie chcą mu go
    oddać teraz (już minęło razem z expertyzą ponad 3 miesiące jak go trzymają),
    i twierdzą że przepadnie na poczet Skarbu Państwa!!!!! Jak to możliwe i czy
    jest to prawne zabrać "czysty" komputer i go nie oddać? Może mi ktoś
    podpowiedzieć co mam koledze przekazać aby zrobił / napisał jakieś pismo,
    żeby mu jednak ten komputer oddali?

    Dzięki za wszelkie sugestie i Pozdrawiam