  • 1. Data: 2009-10-01 19:13:24
    Temat: Polański ekstradycja ze Szwajcarii
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Czy Szwajcaria ma więcej opcji niż dokonać albo nie ekstradycji?

    Czy może dokonać ekstradycji "pod warunkami" ograniczającymi co
    wymiar sprawiedliwości USA/Kalifornii może robić z Polańskim?
    [ np. ograniczenie zarzutów ]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Co się odwlecze to nie uciecze.

  • 2. Data: 2009-10-01 20:44:35
    Temat: Re: Polański ekstradycja ze Szwajcarii
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:
> [...]
    >
    > Czy może dokonać ekstradycji "pod warunkami" ograniczającymi co
    > wymiar sprawiedliwości USA/Kalifornii może robić z Polańskim?

    Trzeba by się zorientować, czy te kraje łączy jakaś umowa dotycząca
    ekstradycji.
    Jeśli nie, to zgodnie z doktryną suwerenności państwa, należałoby
    przyjąć, że:
    -Szwajcaria może postawić jakieś warunki; np. ograniczenia odnośnie
    konkretnych zarzutów
    -USA może te zastrzeżenia zignorować i nie ma na to rady.

    Gdyby natomiast istniała wiążąca umowa międzynarodowa między tymi
    państwami, to strona poszkodowana może wystąpić do Międzynarodowego
    Trybunału Sprawiedliwości (patrz Karta Narodów Zjednoczonych i Statut
    MTS-u). Trzeba jednak pamiętać, że poddanie się kompetencji tego
    Trybunału jest fakultatywne, państwo może też w drodze zastrzeżeń
    właściwie dowolnie ograniczać taką kompetencję.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-10-02 06:59:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba by się zorientować, czy te kraje łączy jakaś umowa dotycząca
    > ekstradycji.

    z tego co wiem, wlasnie laczy i stad cale zamieszanie

  • 4. Data: 2009-10-02 10:23:07
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > z tego co wiem, wlasnie laczy i stad cale zamieszanie

    Tylko jak wytłumaczyć fakt, że Polański ma w Szwajcarii dom w którym
    wielokrotnie przebywał. Nie było to specjalną tajemnicą bo zdjęcia z orgii
    które odbywały się w tym domu były zamieszczane w brukowcach na cały
    świecie.

  • 5. Data: 2009-10-02 10:36:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    grzech napisał(a):

> [...]
    > wielokrotnie przebywał. Nie było to specjalną tajemnicą bo zdjęcia z orgii
    > które odbywały się w tym domu były zamieszczane w brukowcach na cały

    Wydaje sie, ze ostatnimi czasy Szwajcaria zaczela liczyc sie z USA jak
    nigdy wczesniej ;)

    j.

  • 6. Data: 2009-10-02 10:43:03
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "grzech" <s...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > wielokrotnie przebywał. Nie było to specjalną tajemnicą bo zdjęcia z orgii
    > które odbywały się w tym domu były zamieszczane w brukowcach na cały

    http://wyborcza.pl/1,75248,7094894.html
    <cytat>
    Prokurator (DA LA): Nie będzie negocjacji z Polańskim
    Rozmawiał Marcin Bosacki
    2009-09-30, ostatnia aktualizacja 2009-09-30 13:06
    Marcin Bosacki: Czy prokurator okręgowy Los Angeles kiedykolwiek
    wysyłał prośbę o zatrzymanie i ekstradycję Romana Polańskiego do władz
    polskich?
    Jane Robinson, rzeczniczka prokuratora okręgowego Los Angeles Steve'a
    Cooley'a: - Na naszej stronie internetowej zamieściliśmy spis naszych
    działań w tej sprawie. Nie mam nic więcej do dodania. [Spis mówi, że
    sprawę ekstradycji otworzono 3 lutego 1978 r. i obejmuje prośby do:
    Anglii w 1978 r., policji kanadyjskiej w 1986, Francji w 1994,
    Tajlandii w 2005, Izraela w 2007 i Szwajcarii w 2009 r. Mówi też, że
    prokurator w 1988 r. "po otrzymaniu wiadomości, że Polański może
    podróżować do Niemiec, Danii, Szwecji albo Brazylii sprawdził czy
    międzynarodowy nakaz aresztowania jest wciąż ważny"].
    </cytat>

    http://da.co.la.ca.us/mr/092809a.htm
    <quote>
    Advisory - Roman Polanski
    September 28, 2009
    FOR IMMEDIATE RELEASE
    [...]
    The Los Angeles County District Attorney's Office has received
    numerous inquiries about the office's prior attempts to obtain the
    arrest of fugitive Roman Polanski. The following chronology outlines
    the history of those efforts:
    [...]
    * October 2005: informed that Mr. Polanski would travel to
    Thailand. The District Attorney's Office submitted an Interpol Red
    Notice that had been distributed in 2002. Polanski appeared in
    Thailand, but was not arrested.
    * July 10, 2007: informed Polanski was scheduled to appear in
    Israel. The Office of International Affairs notified our office that
    authorities in Israel requested additional details, which were
    sent. By the time the information arrived, Polanski had left Israel
    and was not arrested.
    * Sept. 22, 2009: informed that Polanski was scheduled to appear at a
    film festival in Zurich, Switzerland. An application for a provisional
    arrest warrant was prepared to the U.S Department of Justice, Office
    of International Affairs. It was executed by Swiss authorities on
    Sept. 27, 2009.
    </quote>

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Miłość matki jest pomostem do wszystkiego, co dobre - teraz i w

  • 7. Data: 2009-10-02 11:07:08
    Temat: Edward Mazur, a ekstradycja ze Stanów Zjednoczonych.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tradycyjna gra do jednej bramki - podejrzany o zlecenie zabójstwa mniej ważny od
    playboya.

  • 8. Data: 2009-10-02 11:08:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Tradycyjna gra do jednej bramki - podejrzany o zlecenie zabójstwa mniej ważny od
    playboya.

    Tyle, że pierwszy to podejrzany a drugi - zwykły zbieg.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-10-02 11:13:50
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A ci w Guantanamo to zbiegowie, czy podejrzani???
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-10-02 11:15:22
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Wydaje sie, ze ostatnimi czasy Szwajcaria zaczela liczyc sie z USA jak
    > nigdy wczesniej ;)
    >
    > j.

    Po prostu wcześniej Szwajcarzy widać "olewali" "Interpol Red Notice"
    z roku 2002 a w 2009 roku zostali "uraczeni" bezpośrednio "sugestią"
    aresztowania Polańskiego bez pośrednictwa Interpolu.

    URL(s):
    http://da.co.la.ca.us/mr/092809a.htm
    http://www.interpol.int/Public/Wanted/Default.asp

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Pewien mąż tak kochał swoją jednooką żonę, że sądził, iż