  • 1. Data: 2003-10-26 22:39:10
    Temat: Podzielniki ciepła - wyparnikowe.
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    Mam takowe zainstalowane i one sobie parują w lecie, a potem Spółdzielnia
    Mieszkaniowa mnie z tego rozlicza. Czyli płace też za ciepło "ze świata", a
    nie z ciepłowni!!
    Czy można takie kwoty za ciepło skutecznie kwestionować? Ma ktoś
    doświadzczenia? Wiem, że całe Opole ma podzielniki elektoniczne a ja
    oczywiście muszę mieć wyparnikowe!!
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-26 23:28:02
    Temat: Re: Podzielniki ciepła - wyparnikowe.
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Bob" <m...@o...pl> wrote in message news:bnhibi$5ci$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Czy można takie kwoty za ciepło skutecznie kwestionować? Ma ktoś
    > doświadzczenia? Wiem, że całe Opole ma podzielniki elektoniczne a ja

    A niezauważyłeś, że jak ci je zakładali to miały zdecydowanie powyżej zera.
    Właśnie ze względu na lato.
    Po za tym to i tak nie ma znaczenia, bo one są rozliczane w proporcji do
    innych, a nie bezwzglednie co do ilości kresek.

    Jedyną rzecz jaką mogę ci poradzić to jak przychodzą ci rozliczać kaloryfer,
    to go w tym dniu włącz, niech będzie gorący (o ile wówczas grzeją).
    Ta ciecz ma jednak sporą rozszerzalność cieplną.

  • 3. Data: 2003-10-26 23:59:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Poszukaj w archiwum. Popełniłem na tym forum najdalej dwa miesiące temu
    ogromniasty post na ten temat. Było to akurat przy okazji wodomierzy, ale
    łączy się. Jak nie znajdziesz, to daj znać na priv - wyślę na konto, by
    nie zaśmiecać grupy.

  • 4. Data: 2003-10-27 01:19:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2003, Bob wrote:
    [...]
    >+ Czy można takie kwoty za ciepło skutecznie kwestionować?

    Problem w tym, że nigdzie nie określono iż opłaty
    za ciepło/wodę/... wolno pobierać tylko na podstawie
    *pomiaru* (bo "podzielniki" czymkolwiek nie są, to
    na pewno nie są miernikiem).
    Ale przecież np. zapłata "ryczałtem" (np. stała kwota
    "od osoby", "od metra", "od czegoś_tam") też była i jest
    stosowana, prawdaż ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-10-27 18:51:59
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

> [...]
    > Po za tym to i tak nie ma znaczenia, bo one są rozliczane w proporcji do
    > innych, a nie bezwzglednie co do ilości kresek.

    No właśnie i tu są ogromne pola do przekrętów!!!
    Wszystkie kaloryfery do jednego wora i dzielimy.
    A i u mnie jest jeszcze praktyka, że jak odczytują podzielniki to za 50 zł
    można mieć dużo dużo mniej ciepła zużytego.

  • 6. Data: 2003-10-28 08:13:54
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Bob" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A i u mnie jest jeszcze praktyka, że jak odczytują podzielniki to za 50 zł
    > można mieć dużo dużo mniej ciepła zużytego.

    ciekawe jak włączyć kaloryfer latem po sezonie grzewczym aby grzał
    Marek