  • 1. Data: 2007-01-25 10:24:10
    Temat: Podział działki bez zgody właściciela
    Od: "Pablo" <k...@N...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    jestem właścicielem działki o numerze załóżmy 100. Część tej działki stanowi
    droga, która powstała jeszcze w czasach "głębokiego komunizmu", jej
    szerokość ustalił sobie kiedyś jakiś urzędnik, wbijając palik tam gdzie
    chciał, nie pytając właściciela o zgodę. Miasto te części działek (bo
    problem nie jest tylko mój) miało kiedys wykupić lub wydzierżawić...
    Podczas wizyty w starostwie, chcąc odebrać jakieś tam dokumenty dotyczące
    mojej działki (chcę ją przepisać córce) dowiedziałem się, że podzielono mi
    działkę na dwie części: 100/1 i 100/2, z których jedna stanowi drogę a jej
    powierzchnia to ok. 55 m2. Dokonano tego w roku 2002, podobno byłem
    informowany na piśmie, że miasto podejmuje takie działania i czeka na
    sprzeciwy właścicieli. Mojego sprzeciwu nie było... ;-( Ale nie wyrażałem
    także zgody na podział działki.
    Stąd moje pytanie. Czy miasto może podzielić nie swoją własność nie pytając
    o zgodę właściciela? A jeżeli może, to dlaczego ja płacę podatek od
    nieruchomości, której nie użytkuję? I kto powinien dokonać aktualizacji
    wpisu w Księdze Wieczystej, bo jakna razie to jedynie istnieje tam wpis
    dotyczący działki o nr 100, której... faktycznie nie ma...

    Prosze o jakieś wskazówki, czy warto dochodzić swoich praw... Czy może juz
    za późno...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2007-02-02 11:12:11
    Temat: Re: Podział działki bez zgody właściciela
    Od: "zzc" <z...@g...com>

    Witam

    Niestety nie pomogę a mam podobny, a właściwie odwrotny :-) problem.
    Znajoma jest właścicielką działki, której część stanowi droga. Działka
    nie została podzielona, z tym że na mapkach jest zaznaczona droga.
    Podatki są oczywiście płacone od całości działki. Chciałaby żeby
    działka została podzielona. Czy koszty takiego podziału powinien
    ponieść obecny właściciel drogi i ewentualnie jak go do tego zmusić?

    Pozdrawiam
    Zbyszek