  • 1. Data: 2002-05-26 11:11:29
    Temat: Podstawa prawna
    Od: "Heniek" <heniek@poczta,gazeta.pl>

    Jaka jest podstawa prawna zatrzymania _pasażerów_ ściganego pojazdu.
    To, że każdego można zatrzymać(?) na 48 godzin mnie nie przekonuje.
    O co chodzi?
    "Ponad jeden promil alkoholu w wydychanym powietrzu miał kierowca
    i pasażerowie auta, którzy w nocy z soboty na niedzielę w Krakowie
    uciekali przed policyjnym patrolem. Podczas pościgu policjanci użyli broni.

    Trzech mężczyzn: kierowcę i dwóch pasażerów zatrzymano.
    -Badania wykazały, że każdy z nich miał powyżej jednego promila alkoholu
    w wydychanym powietrzu. Kierowca był inwalidą bez nóg.
    Wszyscy trafili do aresztu" -
    powiedział PAP rzecznik krakowskiej policji Tomasz Klimek."

    http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=851446
    &dzial=0115

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 2. Data: 2002-05-26 14:46:04
    Temat: Re: Podstawa prawna
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    VIDE: Kodeks postepowania karnego, artykul 244.
    Samo pozostawanie w stanie nietrzezwosci nie jest przestepstwem.
    Pasazerowie musieli jeszcze cos innego nabroic. Kierowca oczywiscie popelnil
    przestepstwo.
    Jeszcze raczej do aresztu nie trafili (za wczesnie), sa ZATRZYMANI - to cos
    innego.
    Do aresztu tez chyba nie trafią - blaha sprawa.

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik Heniek <heniek@poczta,gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych