  • 1. Data: 2002-05-26 09:06:00
    Temat: 2 pyt. o sprawę rozwodową
    Od: "Qb" <A...@w...pl>

    Witam serdecznie.

    Mam 2 pytania:
    1) Sąd w wezwaniu na sprawę rozwodową prosi o zaświadczenie o zarobkach.
    Jeśli osoba jest bezrobotna z prawem do zasiłku, to czy to ma być
    zaświadczenie z UP? Czy może z Urzędu Skarbowego również?

    2) Jak to jest... ?
    Ona chce rozwodu z orzeczeniem jego winy. On nie przyznaje sie do
    zarzutów, nie czuje się winny rozpadu małżeństwa, ale tak samo jak Ona - nie
    widzi szans na dalsze wspólne życie. Czy w takiej sytuacji możliwy jest
    rozwód bez orzekania o winie? Jakie są szanse na "szybki" rozwód?
    Czy jesliby wziął winę na siebie, to czy sprawa trwałaby krócej? Ale czy
    wtedy wielkość przysądzonych alimentów na dziecko by nie wzrosła?

    Prosze o wyrozumiałość...
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-26 10:06:00
    Temat: Odp: 2 pyt. o sprawę rozwodową
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Qb <A...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acq8fn$ou$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Jeśli osoba jest bezrobotna z prawem do zasiłku, to czy to ma być
    > zaświadczenie z UP? Czy może z Urzędu Skarbowego również?

    Wystarczy z UP o tym,że jesteś bezrobotny z prawem do zasiłku.

> [...]
    > Czy jesliby wziął winę na siebie, to czy sprawa trwałaby krócej? Ale czy
    > wtedy wielkość przysądzonych alimentów na dziecko by nie wzrosła?

    Po posiedzeniu pojednawczym sad może ogłosić wyrok. Ale strona przeciwna
    musi być zgodna co do tego,że również chce rozwodu. Nie wyrażenie zgody
    wydłuży postępowanie. Alimenty będą zasądzone na podst.kosztów utrzymania
    małoletniego,dochodów pozwanego i dochodów strony powodowej. W pismie
    procesowym do sprawy możesz zadeklarować się ile możesz płacić i dlaczego
    właśnie taka kwota+dowody na poparcie tego co piszesz.Czyli wszelkiego
    rodzaju rachunki /np. związanie koszty z utrzymaniem mieszkania czy innych
    rzeczy/.
    Sandra

  • 3. Data: 2002-05-27 08:29:41
    Temat: Re: 2 pyt. o sprawę rozwodową
    Od: "dodo73" <d...@w...pl>

> [...]
    > Czy jesliby wziął winę na siebie, to czy sprawa trwałaby krócej? Ale czy
    > wtedy wielkość przysądzonych alimentów na dziecko by nie wzrosła?

    Moja rada - jeżeli "ON" nie czuje sie winny, to niech nie bierze winy na
    siebie - jeżeli będzie rozwód "z jego winy"( winnym rozpadu małżeństwa) , to
    ona może zażądać alimentów dla siebie .
    Czy tak Sandro ?
    pozdrawiam D