  • 1. Data: 2002-05-26 07:15:41
    Temat: Spadek
    Od: "Brick" <b...@p...fm>

    Witam,

    sprawa dotyczy spadku. Rodzice mieli własny domek jednorodzinny po 50% dla
    każdej osoby. Tata zmarł. Nie zostawił testamentu. W sądzie odbyła się
    sprawa o spadek. Spadek otrzymali - te 50% taty: 1/6 mama, 1/6 brat i 1/6
    ja. Metraż domku nie przekracza 130m2. Chciałbym się dowiedzieć, czy któreś
    ze spadkobierców musi zapłacić podatek od spadków. Chciałbym jeszcze
    zaznaczyć, że wszyscy troje testeśmy zameldowani na ten adres, i nie
    jesteśmy właścicielami innej nieruchomości.

    Kolejną rzeczą jaką chciałbym zrobić, to przepisanie (darowizna) 4/6 mamy i
    1/6 brata na mnie. Czy od tego będę musiał też zapłacić podatek?

    Dzięki za info,

    Arek

  • 2. Data: 2002-05-28 09:23:47
    Temat: Re: Spadek
    Od: "William Bonawentura" <a...@b...com>

    Użytkownik "Brick" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    czy któreś
    > ze spadkobierców musi zapłacić podatek od spadków.

    Rozliczyć się z podatku (w Urzędzie Skarbowym) od spadku nalezy
    zawsze. Z uwagi na okolicznosci wym. poniżej, można jedank wnioskować
    o zwolnienie z podatku.

> [...]
    mamy i
    > 1/6 brata na mnie. Czy od tego będę musiał też zapłacić podatek?

    To można zrobić w notarialnej umowie działu spadku. Dojdzie opłata
    notarialna (nie podatek)

    William