  • 1. Data: 2012-07-11 18:38:14
    Temat: Podniesienie płyty grobowej
    Od: Dominik Kubiczek <b...@b...brak>

    Witam serdecznie. Na początku roku prowadziłem kapitalny remont grobowca
    mojej rodziny. Pewnego dnia przyszła do mnie miła Pani i zapytała,
    dlaczego nie zgłosiłem w biurze cmentarza o prowadzonym remoncie? Nie
    wiedziałem o niczym takim, że trzeba o tym informować. Udaliśmy się,
    więc do biura podpisałem dokument remontu i dodatkowo musiałem zapłacić
    50 zł za sam fakt remontu pomimo tego, iż grobowiec jest opłacony z góry
    na kilkanaście lat. Uiszczenie tej opłaty wówczas uprawnia mnie do
    wykonywania wszelakich prac. To tak tytułem wstępu.

    Kilka dni temu pochowałem najbliższą mi osobę. Udałem się, więc do biura
    cmentarza komunalnego załatwić wszelakie formalności, opłaty itp.. Jedna
    z opłat to podniesienie płyty przed pogrzebem i po całej ceremonii.
    Kwota, zaledwie 600 zł. Wpierw pomyślałem sobie, że to przejęzyczenie
    jednak tak nie było. Oznajmiłem wtedy, że płytę podniosę we własnym
    zakresie - pomyślałem najmę dwóch pijaczków, którzy za dwie flaszki to
    wykonają. Zostałem w pierwszej chwili wyśmiany a później wręcz
    nakrzyczano na mnie, że nie mam takiego prawa, to jest nielegalne, za to
    grozi sąd. Nie chciałem się już wdawać w przepychanki, więc zapłaciłem.
    Później dowiedziałem się od osób trzecich, że to właśnie tyle kosztuje
    oraz, że w tej kwocie jest zawarte ubezpieczenie na wypadek pęknięcia
    płyty przy podnoszeniu, co czasami ma miejsce.

    Pytanie do Was czy rzeczywiście złamałbym prawo, jeśli we własnym
    zakresie podniósłbym płytę? I jak się to ma do sytuacji, którą opisałem
    na początku w kwestii remontu. Wtedy mogłem podnieść płytę bez żadnych
    konsekwencji. Przewieźć ją do szlifowania itp..

  • 2. Data: 2012-07-12 11:59:21
    Temat: Re: Podniesienie płyty grobowej
    Od: "Samhow" <w...@w...pl>

    Na wstepie wyrazy wspolczucia za utrate bliskiej osoby.
    Teraz do meritum. Nie wiem czemu w Polsce ludzie wszystko chca robic sami.
    Rozumiem, ze nie ma kasy ale czy naprawde 600 pln przy "Twoim temacie" to
    taka fura pieniedzy? Ile razy w roku musisz takie kwoty wydatkowac na takie
    sprawy? Moim zdaniem nie warto robic taka oszczednosc. Zaplac jak mowia i
    miej wszystko z glowy. Pochyl glowe nad bliskimi, przypomnij sobie chwile z
    nimi etc.

    ps. Znajomy dentysta co 3 dni sam przywozi sobie do domu 15 butli z woda
    oligocenska, kumpel prawnik sam robi sobie trawnik (potem go bedzie kosil,
    podlewal, odchwaszczal, walczyl z mrowkami etc.). Jeden juz nie czuje
    kregoslupa (wiadomo praca dentysty to 8-10h w pochylonej pozycji), drugi nie
    ma na nic czasu ani ochoty bo jest taki zrypany praca i ogrodem.
    Ja w ub. roku wzialem do pomocy goscia (takiego osobistego asystenta) i gosc
    za kilka stow miesiecznie zalatwia rozne sprawy (ogrod, naprawy przy domu,
    odprowadzenie auta do warsztatu etc.).

  • 3. Data: 2012-07-12 12:10:57
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Teraz do meritum. Nie wiem czemu w Polsce ludzie wszystko chca robic
    > sami. Rozumiem, ze nie ma kasy ale czy naprawde 600 pln przy "Twoim
    > temacie" to taka fura pieniedzy?

    Chodziło raczej o: "dlaczego muszę zapłacić cmentarzowi 600 zł, jeśli
    inny kamieniarz zrobi to za 300 zł".
    Po za tym dla jednych 600 zł to fura pieniędzy dla innych nie.

    Jeszcze inna rzecz, to chyba nikt nie chce komuś płacić za pracę
    zdecydowanie więcej niż jest warta (czytaj - dać się oszukać).
    Prosta praca fizyczna 2-3 ludzi (kamieniarz i pomocnicy) przez 2 godziny
    w żadnym wypadku nie jest warta stawki 100 zł/h na głowę.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2012-07-12 21:28:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 11:59:21 UTC+2 użytkownik Samhow napisał:

> [...]
    > za kilka stow miesiecznie zalatwia rozne sprawy (ogrod, naprawy przy domu,

    Obiady gotuje tobie kucharka, sprząta sprzątaczka a dzieci wychowuje niania?

  • 5. Data: 2012-07-12 23:58:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-12 19:28:18 +0000, Kris <k...@g...com> said:

> [...]
    > osc
    > ,
    >
    > Obiady gotuje tobie kucharka, sprząta sprzątaczka a dzieci wychowuje ni

    Murarz domy buduje,?Krawiec szyje ubrania,?Ale gdzieżby co uszył,?Gdyby
    nie miał mieszkania???A i murarz by przecie?Na robotę nie ruszył,?Gdyby
    krawiec mu spodni?I fartucha nie uszył.??Piekarz musi mieć buty,?Więc
    do szewca iść trzeba,?No, a gdyby nie piekarz,?Toby szewc nie miał
    chleba.??Tak dla wspólnej korzyści?I dla dobra wspólnego?Wszyscy muszą
    pracować,?Mój maleńki kolego.

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2012-07-13 08:57:18
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Obiady gotuje tobie kucharka, sprząta sprzątaczka a dzieci wychowuje niania?

    Ja to nawet mam jednego specjalistę od czytania za mnie, drugiego od
    pisania ręcznego i trzeciego od pisania na klawiaturze :-) :)

    Każdy zarabia, od każdego płacę ZUS, podatki, prowadzę całą
    papierologię. Z tym, że do papierologii i płacenia mam kolejnego
    człowieka. Hmm... teraz uświadomiłem sobie, że właściwie to ja nic
    więcej w życiu nie robię, tylko pracuję (u pracodawcy lub jako DG),
    potem wracam do domu i patrzę w ścianę. Żadnego hobby, nic...
    Z resztą i tam mam mało czasu, bo muszę dużo pracować, żeby na nich
    wszystkich zarobić. :)

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2012-07-16 09:21:07
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-13 08:57, Krzysztof Jodłowski pisze:
    > Z resztą i tam mam mało czasu, bo muszę dużo pracować, żeby na nich
    > wszystkich zarobić. :)
    Miałem nadzieję, że to wszystko chociaż z zasiłku, albo innej renty :->

    Maciek

  • 8. Data: 2012-07-21 21:18:32
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Wed, 11 Jul 2012 18:38:14 +0200, Dominik Kubiczek napisał(a):

    > podniesienie płyty przed pogrzebem
    [..]
    > nakrzyczano na mnie, że nie mam takiego prawa, to jest nielegalne, za to
    > grozi sąd.
    [...]
    > Pytanie do Was czy rzeczywiście złamałbym prawo, jeśli we własnym
    > zakresie podniósłbym płytę?

    Cmentarz komunalny to chyba jakaś jednostka urzędu miasta więc może
    podlega pod informacje publiczną? Wtedy możnaby wysłac pismo z pytanie na
    jakiej podstawie tak twierdzą.

    Z tego co pamiętam gdy miałem podobne sprawy to podniesieniem płyty
    zajmował się zakład pogrzebowy. Pamiętam, że bywały różne dziwne opłaty
    na rzecz cmentarza ale nie tyle.